Lelylijn

Consortium met Arcadis onderzoekt ‘alternatieven’ voor Lelylijn

Advies- en ingenieursorganisatie Arcadis doet in een consortium met PosadMaxwan, Significance en Berenschot een onderzoek naar mogelijke alternatieven voor de Lelylijn. Arcadis

Advies- en ingenieursbedrijf Arcadis leidt een consortium met PosadMaxwan, Significance en Berenschot om mogelijke alternatieven voor de Lelylijn te onderzoeken. In opdracht van het projectteam Lelylijn zullen de onderzoekers drie eerder voorgestelde basisalternatieven verder uitwerken en de potentiële kosten van de bouwstenen van de Lelylijn evalueren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Merijn van Merrienboer

Bron: OVPro

6 reacties op “Consortium met Arcadis onderzoekt ‘alternatieven’ voor Lelylijn”

Marc Busio|05.09.23|11:52

Toch maar weer de superbus van Wubbo Ockels?

A C F Sierts|05.09.23|20:04

Inderdaad Marc, alweer een duur onderzoek erbij op de enorme stapel van nutteloze onderzoeken. De topambtenarij op het Ministerie blokkeert het hoe dan ook. Alleen asfalt – en bij hoge uitzondering wat spoor erbij in de Randstad. Superbus is dood, lang leve BRT. Hoppa, wéér een nieuw rapport !

Cornelius Koelewijn|06.09.23|17:11

De kop is ook wat vreemd, alsof er alternatieven voor de Lelylijn worden gezocht.
Het gaat om de de diverse mogelijke tracés.

TVwierden Wierden|07.09.23|12:27

Beste alternatief is het versnellen van de verbinding Amsterdam- Hengelo Osnabruck. Zowel de snelle Berlijntrein als de trein naar Hamburg profiteren hier van.

Pat Rick|11.09.23|14:20

@TVwierden: Versnellen van A’dam-Bad Oeynhausen (waar aangehaakt kan worden op Duitse HSL-net) is sowieso nodig. De milieubeweging heeft de trein onder de 700 km proberen door te drukken als alternatief voor vliegen, en niet verteld dat mensen dan een dagje in de trein moeten zitten door ontbreken van deze schakel naar Berlijn.

Overigens hebben mensen in Emmeloord, Lemmer en Drachten hier niks aan, en moet de Lelylijn er nog steeds komen.

A C F Sierts|15.09.23|10:39

@ Pat Rick : de milieu- en klimaat beweging plus bijbehorende politici zijn sowieso de grootste verraders voor wat betreft spoor. Altijd de grootste mond, maar als het op harde spoorse daden aankomt, dan geeft men steevast niet thuis en verschuilt men zich achter groenrode (lucht-) fietspraatjes.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Consortium met Arcadis onderzoekt ‘alternatieven’ voor Lelylijn | SpoorPro.nl
Lelylijn

Consortium met Arcadis onderzoekt ‘alternatieven’ voor Lelylijn

Advies- en ingenieursorganisatie Arcadis doet in een consortium met PosadMaxwan, Significance en Berenschot een onderzoek naar mogelijke alternatieven voor de Lelylijn. Arcadis

Advies- en ingenieursbedrijf Arcadis leidt een consortium met PosadMaxwan, Significance en Berenschot om mogelijke alternatieven voor de Lelylijn te onderzoeken. In opdracht van het projectteam Lelylijn zullen de onderzoekers drie eerder voorgestelde basisalternatieven verder uitwerken en de potentiële kosten van de bouwstenen van de Lelylijn evalueren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Merijn van Merrienboer

Bron: OVPro

6 reacties op “Consortium met Arcadis onderzoekt ‘alternatieven’ voor Lelylijn”

Marc Busio|05.09.23|11:52

Toch maar weer de superbus van Wubbo Ockels?

A C F Sierts|05.09.23|20:04

Inderdaad Marc, alweer een duur onderzoek erbij op de enorme stapel van nutteloze onderzoeken. De topambtenarij op het Ministerie blokkeert het hoe dan ook. Alleen asfalt – en bij hoge uitzondering wat spoor erbij in de Randstad. Superbus is dood, lang leve BRT. Hoppa, wéér een nieuw rapport !

Cornelius Koelewijn|06.09.23|17:11

De kop is ook wat vreemd, alsof er alternatieven voor de Lelylijn worden gezocht.
Het gaat om de de diverse mogelijke tracés.

TVwierden Wierden|07.09.23|12:27

Beste alternatief is het versnellen van de verbinding Amsterdam- Hengelo Osnabruck. Zowel de snelle Berlijntrein als de trein naar Hamburg profiteren hier van.

Pat Rick|11.09.23|14:20

@TVwierden: Versnellen van A’dam-Bad Oeynhausen (waar aangehaakt kan worden op Duitse HSL-net) is sowieso nodig. De milieubeweging heeft de trein onder de 700 km proberen door te drukken als alternatief voor vliegen, en niet verteld dat mensen dan een dagje in de trein moeten zitten door ontbreken van deze schakel naar Berlijn.

Overigens hebben mensen in Emmeloord, Lemmer en Drachten hier niks aan, en moet de Lelylijn er nog steeds komen.

A C F Sierts|15.09.23|10:39

@ Pat Rick : de milieu- en klimaat beweging plus bijbehorende politici zijn sowieso de grootste verraders voor wat betreft spoor. Altijd de grootste mond, maar als het op harde spoorse daden aankomt, dan geeft men steevast niet thuis en verschuilt men zich achter groenrode (lucht-) fietspraatjes.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.