Eurostar en Thalys fuseren

‘Ultieme poging om Eurostar-terminal open te houden’

Een nieuw onafhankelijk onderzoek moet uitwijzen of Eurostar/Thalys toch vanuit Amsterdam Centraal kan blijven vertrekken tijdens de verbouwing. Sander van Vliet/OVPro

Staatssecretaris Vivianne Heijnen van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft de Tweede Kamer in een brief laten weten dat er een onafhankelijk bureau wordt ingeschakeld om nogmaals te onderzoeken of de Eurostar-terminal op Amsterdam Centraal niet kan worden opengehouden tijdens de verbouwing van het station. “Daarnaast is afgesproken onverkort door te gaan met de versnelde realisatie van de terminal in de Amstelpassage en de grootschalige verbouwing en renovatie van het station. We hebben immers geen tijd te verliezen.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Ultieme poging om Eurostar-terminal open te houden’ | SpoorPro.nl
Eurostar en Thalys fuseren

‘Ultieme poging om Eurostar-terminal open te houden’

Een nieuw onafhankelijk onderzoek moet uitwijzen of Eurostar/Thalys toch vanuit Amsterdam Centraal kan blijven vertrekken tijdens de verbouwing. Sander van Vliet/OVPro

Staatssecretaris Vivianne Heijnen van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft de Tweede Kamer in een brief laten weten dat er een onafhankelijk bureau wordt ingeschakeld om nogmaals te onderzoeken of de Eurostar-terminal op Amsterdam Centraal niet kan worden opengehouden tijdens de verbouwing van het station. “Daarnaast is afgesproken onverkort door te gaan met de versnelde realisatie van de terminal in de Amstelpassage en de grootschalige verbouwing en renovatie van het station. We hebben immers geen tijd te verliezen.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.