tramlijn 19 Delft

Eind dit jaar met Tramlijn 19 naar TU Delft Campus

Tramlijn 19 zal eind dit jaar dus in zijn volle glorie te beleven zijn. Sander van der Wel/Creative Commons

Eind 2023 is het mogelijk om met tramlijn 19 van Leidschendam naar de campus van TU Delft te reizen. Dura Vermeer Railinfra gaat vanaf 8 mei aanstaande in opdracht van Metropool Regio Rotterdam Den Haag aan de slag met de gedeeltelijke heraanleg van tramlijn 19, zo meldt de aannemer. Tussen station Delft en de TU Delft Campus ligt al jaren een trambaan, maar deze is nooit in gebruik genomen. De bestaande trambaan geeft namelijk te veel trillingen en elektromagnetische stralingen af, hetgeen onderzoeksactiviteiten in de burelen en lokalen van de TU mogelijk beïnvloedt. Een nieuw elektromagnetisch reductiesysteem moet er garant voor staan dat geluid en trillingen geen negatief effect hebben op de onderzoeken die er in de TU van Delft plaatsvinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eind dit jaar met Tramlijn 19 naar TU Delft Campus | SpoorPro.nl
tramlijn 19 Delft

Eind dit jaar met Tramlijn 19 naar TU Delft Campus

Tramlijn 19 zal eind dit jaar dus in zijn volle glorie te beleven zijn. Sander van der Wel/Creative Commons

Eind 2023 is het mogelijk om met tramlijn 19 van Leidschendam naar de campus van TU Delft te reizen. Dura Vermeer Railinfra gaat vanaf 8 mei aanstaande in opdracht van Metropool Regio Rotterdam Den Haag aan de slag met de gedeeltelijke heraanleg van tramlijn 19, zo meldt de aannemer. Tussen station Delft en de TU Delft Campus ligt al jaren een trambaan, maar deze is nooit in gebruik genomen. De bestaande trambaan geeft namelijk te veel trillingen en elektromagnetische stralingen af, hetgeen onderzoeksactiviteiten in de burelen en lokalen van de TU mogelijk beïnvloedt. Een nieuw elektromagnetisch reductiesysteem moet er garant voor staan dat geluid en trillingen geen negatief effect hebben op de onderzoeken die er in de TU van Delft plaatsvinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.