Arriva

Problemen met ERTMS in Arriva-treinen blokkeert spoortraject Maastricht-Aken

Een Arriva-trein van de RE18-lijn tussen Maastricht en Aken. Magicman0361 / Wikimedia Commons

Door technische problemen rijden er voorlopig geen treinen tussen Maastricht en Aken. Kinderziektes rond de infrastructuur van het treinstation van Aken zouden volgens Arriva problemen veroorzaken met het ERTMS-systeem in de Flirt 3C-treinen. De spoorvervoerder hoopt vanaf zondag het treinverkeer tussen de grenssteden weer te kunnen hervatten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Problemen met ERTMS in Arriva-treinen blokkeert spoortraject Maastricht-Aken”

A C F Sierts|05.01.23|16:47

Ik neem aan dat hier ETCS ipv ERTMS wordt bedoeld ?

Marc Busio|06.01.23|09:58

En dat terwijl ERTMS juist bedoeld is om grensoverschrijdend treinverkeer te faciliteren……..(?!). Ondertussen voor bijna 100 miljoen euro een paar kilometer spoor tussen Heerlen en Landgraaf verdubbeld om de verbinding met Aken te verbeteren. Resultaat…….er zullen voorlopig geen treinen naar deze stad rijden. Kortom, dit bevestigt weer alle vooroordelen over het spoor die in brede lagen van de bevolking leven: en geef die mensen eens ongelijk.

A C F Sierts|06.01.23|10:01

… maar het is de hoogste tijd dat er een onafhankelijk onderzoek komt naar dit zoveelste ‘probleempje’. Oorzaken genadeloos vaststellen & keihard aanpakken is beter dan op voorhand Hanzelijn & Harlingerlijn maanden platgooien, “want er gaat steeds zoveel fout”. Dat staat gelijk aan het belonen van incompetent gepruts. Kennis en vakmanschap dient de norm, nee, het dient zelfs een keiharde eis te zijn. En technisch gepruts moet genadeloos afgestraft worden – ook ambtelijk en in Brussel.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Problemen met ERTMS in Arriva-treinen blokkeert spoortraject Maastricht-Aken | SpoorPro.nl
Arriva

Problemen met ERTMS in Arriva-treinen blokkeert spoortraject Maastricht-Aken

Een Arriva-trein van de RE18-lijn tussen Maastricht en Aken. Magicman0361 / Wikimedia Commons

Door technische problemen rijden er voorlopig geen treinen tussen Maastricht en Aken. Kinderziektes rond de infrastructuur van het treinstation van Aken zouden volgens Arriva problemen veroorzaken met het ERTMS-systeem in de Flirt 3C-treinen. De spoorvervoerder hoopt vanaf zondag het treinverkeer tussen de grenssteden weer te kunnen hervatten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Problemen met ERTMS in Arriva-treinen blokkeert spoortraject Maastricht-Aken”

A C F Sierts|05.01.23|16:47

Ik neem aan dat hier ETCS ipv ERTMS wordt bedoeld ?

Marc Busio|06.01.23|09:58

En dat terwijl ERTMS juist bedoeld is om grensoverschrijdend treinverkeer te faciliteren……..(?!). Ondertussen voor bijna 100 miljoen euro een paar kilometer spoor tussen Heerlen en Landgraaf verdubbeld om de verbinding met Aken te verbeteren. Resultaat…….er zullen voorlopig geen treinen naar deze stad rijden. Kortom, dit bevestigt weer alle vooroordelen over het spoor die in brede lagen van de bevolking leven: en geef die mensen eens ongelijk.

A C F Sierts|06.01.23|10:01

… maar het is de hoogste tijd dat er een onafhankelijk onderzoek komt naar dit zoveelste ‘probleempje’. Oorzaken genadeloos vaststellen & keihard aanpakken is beter dan op voorhand Hanzelijn & Harlingerlijn maanden platgooien, “want er gaat steeds zoveel fout”. Dat staat gelijk aan het belonen van incompetent gepruts. Kennis en vakmanschap dient de norm, nee, het dient zelfs een keiharde eis te zijn. En technisch gepruts moet genadeloos afgestraft worden – ook ambtelijk en in Brussel.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.