Spoorstaaf reparatie

ProRail sluit tijdelijke contracten spooronderhoud af, in afwachting van PGO 4.0 overeenkomsten

De reparatie van een spoorstaaf wordt vaak 's nachts gedaan om buitendienststellingen te beperken. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Het Nederlandse spoorwegennet, bestaande uit 7000 kilometer spoor en 400 stations, zal ook in 2023 goed onderhouden en – waar of wanneer nodig – gerepareerd moeten worden. ProRail sluit daarvoor momenteel kortlopende contracten af met gespecialiseerde aannemers. Dit geschiedt nog niet via een aanbestedingsprocedure, daar de nieuwe contractvariant Prestatie Gericht Onderhoud 4.0 (PGO) nog niet af is. Om ervoor te zorgen dat alle werkzaamheden toch door kunnen gaan worden er nu nog ‘ouderwetse’ contracten afgesloten met aannemers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail sluit tijdelijke contracten spooronderhoud af, in afwachting van PGO 4.0 overeenkomsten | SpoorPro.nl
Spoorstaaf reparatie

ProRail sluit tijdelijke contracten spooronderhoud af, in afwachting van PGO 4.0 overeenkomsten

De reparatie van een spoorstaaf wordt vaak 's nachts gedaan om buitendienststellingen te beperken. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Het Nederlandse spoorwegennet, bestaande uit 7000 kilometer spoor en 400 stations, zal ook in 2023 goed onderhouden en – waar of wanneer nodig – gerepareerd moeten worden. ProRail sluit daarvoor momenteel kortlopende contracten af met gespecialiseerde aannemers. Dit geschiedt nog niet via een aanbestedingsprocedure, daar de nieuwe contractvariant Prestatie Gericht Onderhoud 4.0 (PGO) nog niet af is. Om ervoor te zorgen dat alle werkzaamheden toch door kunnen gaan worden er nu nog ‘ouderwetse’ contracten afgesloten met aannemers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.