TRAXX locomotief met rijtuigen voor HSL.

ProRail-tests wijzen op potentie voor glasvezelverbindingen als sensoren

TRAXX locomotief met rijtuigen voor HSL. NS

ProRail ziet kansen voor het gebruik van glasvezelverbindingen langs het spoor als sensoren voor monitoring. Op die manier kunnen zaken als wieldefecten, matige ES-lassen of spoorlopers langs het spoor gedetecteerd worden, blijkt uit tests. Daarnaast kan informatie uit de glasvezel van pas komen bij het bepalen van maximaal mogelijke snelheid op een baanvak.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail-tests wijzen op potentie voor glasvezelverbindingen als sensoren | SpoorPro.nl
TRAXX locomotief met rijtuigen voor HSL.

ProRail-tests wijzen op potentie voor glasvezelverbindingen als sensoren

TRAXX locomotief met rijtuigen voor HSL. NS

ProRail ziet kansen voor het gebruik van glasvezelverbindingen langs het spoor als sensoren voor monitoring. Op die manier kunnen zaken als wieldefecten, matige ES-lassen of spoorlopers langs het spoor gedetecteerd worden, blijkt uit tests. Daarnaast kan informatie uit de glasvezel van pas komen bij het bepalen van maximaal mogelijke snelheid op een baanvak.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.