Station Amsterdam Zuid en de Zuidas

Betonnen dakdeel van 3.000 ton gereed voor spooronderdoorgang Amsterdam Zuid

Station Amsterdam Zuid gezien vanuit een kantoorpand. 2018, jbdodane / flickr.com

Op het werkterrein bij station Amsterdam Zuid ligt sinds eind vorige week een 1,2 meter dikke betonnen plaat van 70 bij 14,5 meter klaar om in 2023 onder treinspoor 1 en een van de twee toekomstige sporen geschoven te worden. Het dakdeel wordt volgende maand richting de A10 geschoven ter voor bereiding op de definitieve plaatsing.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Betonnen dakdeel van 3.000 ton gereed voor spooronderdoorgang Amsterdam Zuid | SpoorPro.nl
Station Amsterdam Zuid en de Zuidas

Betonnen dakdeel van 3.000 ton gereed voor spooronderdoorgang Amsterdam Zuid

Station Amsterdam Zuid gezien vanuit een kantoorpand. 2018, jbdodane / flickr.com

Op het werkterrein bij station Amsterdam Zuid ligt sinds eind vorige week een 1,2 meter dikke betonnen plaat van 70 bij 14,5 meter klaar om in 2023 onder treinspoor 1 en een van de twee toekomstige sporen geschoven te worden. Het dakdeel wordt volgende maand richting de A10 geschoven ter voor bereiding op de definitieve plaatsing.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.