Moet er een Europese maximumtemperatuur komen voor werk op het spoor?

Afbeelding: Flickr/Kecko-SBB

Europese vakbonden hebben maandag bij de Europese Commissie gepleit om een maximumtemperatuur in te stellen, waarbij mensen veilig buiten kunnen werken. Op en aan het spoor wordt gedurende het hele jaar gewerkt, van geplande werkzaamheden tot het oplossen van defecten. Zo ook tijdens de extreme hitte op dinsdag 19 juli, toen de warmte zorgde voor storingen. Momenteel geldt er bijvoorbeeld in Nederland geen wettelijk vastgelegde norm. Moet er voor werk aan het spoor ook een maximum- en minimumtemperatuur ingesteld worden?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Robin van den Bovenkamp

Robin van den Bovenkamp is verslaggever, journalist en redacteur voor Schuttevaer.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

1 reactie op “Moet er een Europese maximumtemperatuur komen voor werk op het spoor?”

Jan Koning|28.07.22|14:02

Als we zo gaan beginnen, is het eind zoek. Dan komt er straks ook een maximaal aantal centimeters sneeuw, de maximale hoeveelheid regen, minimale en maximale luchtvochtigheid, windkracht, en wat dies meer zij.
Want werken in de hitte is bij lage luchtvochtigheid bijvoorbeeld beter te doen dan bij hoge.

En bij sterke wind kan werken aan het spoor op een brug ook risicovol zijn. Daar dan ook maar meteen regels voor opstellen?

Laten we vooral ons gezonde verstand blijven gebruiken!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Moet er een Europese maximumtemperatuur komen voor werk op het spoor? | SpoorPro.nl

Moet er een Europese maximumtemperatuur komen voor werk op het spoor?

Afbeelding: Flickr/Kecko-SBB

Europese vakbonden hebben maandag bij de Europese Commissie gepleit om een maximumtemperatuur in te stellen, waarbij mensen veilig buiten kunnen werken. Op en aan het spoor wordt gedurende het hele jaar gewerkt, van geplande werkzaamheden tot het oplossen van defecten. Zo ook tijdens de extreme hitte op dinsdag 19 juli, toen de warmte zorgde voor storingen. Momenteel geldt er bijvoorbeeld in Nederland geen wettelijk vastgelegde norm. Moet er voor werk aan het spoor ook een maximum- en minimumtemperatuur ingesteld worden?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Robin van den Bovenkamp

Robin van den Bovenkamp is verslaggever, journalist en redacteur voor Schuttevaer.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

1 reactie op “Moet er een Europese maximumtemperatuur komen voor werk op het spoor?”

Jan Koning|28.07.22|14:02

Als we zo gaan beginnen, is het eind zoek. Dan komt er straks ook een maximaal aantal centimeters sneeuw, de maximale hoeveelheid regen, minimale en maximale luchtvochtigheid, windkracht, en wat dies meer zij.
Want werken in de hitte is bij lage luchtvochtigheid bijvoorbeeld beter te doen dan bij hoge.

En bij sterke wind kan werken aan het spoor op een brug ook risicovol zijn. Daar dan ook maar meteen regels voor opstellen?

Laten we vooral ons gezonde verstand blijven gebruiken!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.