Dive-under spoorwegkruising gebouwd met bakstenen van gerecyclede bagger

De nieuwe zevenhonderd meter lange dive-under in Zwolle wordt in opdracht van ProRail door KWS Infra bekleed met bakstenen van gerecyclede bagger. De bagger is afkomstig uit de bouwkuip die is gegraven voor de aanleg van de dive-under. Door deze onderdoorgang kunnen treinen elkaar straks boven- en onderlangs kruisen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

1 reactie op “Dive-under spoorwegkruising gebouwd met bakstenen van gerecyclede bagger”

A C F Sierts|04.11.20|09:06

Dit lijkt mij wederom een typisch geval van policor-gedreven techno-spielerei dat baggersloten aan belastinggeld kost, enorm over geblaaskaakt wordt, maar feitelijk nulkommaniks milieuwinst oplevert.

ProRail zou eindelijk eens terugleverende onderstations moeten gaat plaatsen. DAT zet zoden aan de dijk! Maar nee hoor: elke keer weer nieuwe flutsmoesjes waarom elke dag weer & steeds maar weer opnieuw bizarveel megawatts aan kinetische energie voor de vogels wegestookt worden. Schandalig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dive-under spoorwegkruising gebouwd met bakstenen van gerecyclede bagger | SpoorPro.nl

Dive-under spoorwegkruising gebouwd met bakstenen van gerecyclede bagger

De nieuwe zevenhonderd meter lange dive-under in Zwolle wordt in opdracht van ProRail door KWS Infra bekleed met bakstenen van gerecyclede bagger. De bagger is afkomstig uit de bouwkuip die is gegraven voor de aanleg van de dive-under. Door deze onderdoorgang kunnen treinen elkaar straks boven- en onderlangs kruisen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

1 reactie op “Dive-under spoorwegkruising gebouwd met bakstenen van gerecyclede bagger”

A C F Sierts|04.11.20|09:06

Dit lijkt mij wederom een typisch geval van policor-gedreven techno-spielerei dat baggersloten aan belastinggeld kost, enorm over geblaaskaakt wordt, maar feitelijk nulkommaniks milieuwinst oplevert.

ProRail zou eindelijk eens terugleverende onderstations moeten gaat plaatsen. DAT zet zoden aan de dijk! Maar nee hoor: elke keer weer nieuwe flutsmoesjes waarom elke dag weer & steeds maar weer opnieuw bizarveel megawatts aan kinetische energie voor de vogels wegestookt worden. Schandalig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.