ProRail gunt aanpassing traject Groningen-Winschoten aan Strukton

Om vanaf december 2020 extra sneltreinen te kunnen laten rijden tussen Groningen en Winschoten moeten onder meer de seinen en een aantal stations op het traject worden aangepast. Aannemer Strukton kwam als winnaar uit de aanbestedingsronde van ProRail. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “ProRail gunt aanpassing traject Groningen-Winschoten aan Strukton”

Pat Rick|16.12.19|16:46

Als men goed vooruit denkt, maakt men de lijn geschikt voor nog hogere snelheden. Dan kan deze aangesloten worden op een nieuwe Lelylijn en kan dit deel uitmaken van een HSL-lijn Amsterdam -Bremen/Hamburg – Kopenhagen/Malmo. De oude lijn via Zwolle is te duur om aan te passen: slechte ondergrond en de afstand tussen de sporen moet breder.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail gunt aanpassing traject Groningen-Winschoten aan Strukton | SpoorPro.nl

ProRail gunt aanpassing traject Groningen-Winschoten aan Strukton

Om vanaf december 2020 extra sneltreinen te kunnen laten rijden tussen Groningen en Winschoten moeten onder meer de seinen en een aantal stations op het traject worden aangepast. Aannemer Strukton kwam als winnaar uit de aanbestedingsronde van ProRail. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “ProRail gunt aanpassing traject Groningen-Winschoten aan Strukton”

Pat Rick|16.12.19|16:46

Als men goed vooruit denkt, maakt men de lijn geschikt voor nog hogere snelheden. Dan kan deze aangesloten worden op een nieuwe Lelylijn en kan dit deel uitmaken van een HSL-lijn Amsterdam -Bremen/Hamburg – Kopenhagen/Malmo. De oude lijn via Zwolle is te duur om aan te passen: slechte ondergrond en de afstand tussen de sporen moet breder.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.