Sensoren van Dual Inventive aan een spoorstaaf

‘Nieuwe technieken toepassen in organisatie grootste uitdaging ProRail’

Bron: Dual Inventive

De grootste uitdaging voor ProRail de komende jaren is om nieuwe technieken toe te passen in de huidige beheersorganisatie. “Ontwikkelingen op het gebied van assetmanagement en IT zullen steeds vaker samengaan.” Deze verwachting sprak Karel van Gils, directeur Innovatie en Technische Vernieuwing bij ProRail, donderdag uit tijdens de Dag van de Rail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “‘Nieuwe technieken toepassen in organisatie grootste uitdaging ProRail’”

Pat Rick|27.06.19|16:10

Fout, maar logisch antwoord van een directeur Innovatie en Technische Vernieuwing. Technieken zullen steeds sneller elkaar opvolgen, ook voor asset management en zeker in IT.

Dus de echte uitdaging ligt erin om ProRail te transformeren naar een organisatie die moeiteloos kan schakelen tussen nieuwe technologien. Niet vastzittten aan 1 techniek, maar instellen op verandering. Ook openstaan voor nieuwe business behalve hoofdspoor: tram, metro, lightrail. Cultuurverandering is dus hoognodig!

Arco Sierts|05.08.19|13:31

@ Pat Rick: dat verhaal van die cultuurverandering horen we al 25 jaar. Tot nu toe levert dat vooral een zorgwekkende erosie van technische capaciteiten en een dramatische toename aan managementblabla en uitvoerende blunders op.

Net als de overheid is de spoorsector de grip op technologie kwijt. Ik denk dat de het hoogste tijd is voor een meer inhoudelijke benadering. Kernpunt daarin is het systeem- en bedrijfsarchitectuurdenken dat de meesten van ons wellicht zijdelings kennen vanuit de IT.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Nieuwe technieken toepassen in organisatie grootste uitdaging ProRail’ | SpoorPro.nl
Sensoren van Dual Inventive aan een spoorstaaf

‘Nieuwe technieken toepassen in organisatie grootste uitdaging ProRail’

Bron: Dual Inventive

De grootste uitdaging voor ProRail de komende jaren is om nieuwe technieken toe te passen in de huidige beheersorganisatie. “Ontwikkelingen op het gebied van assetmanagement en IT zullen steeds vaker samengaan.” Deze verwachting sprak Karel van Gils, directeur Innovatie en Technische Vernieuwing bij ProRail, donderdag uit tijdens de Dag van de Rail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “‘Nieuwe technieken toepassen in organisatie grootste uitdaging ProRail’”

Pat Rick|27.06.19|16:10

Fout, maar logisch antwoord van een directeur Innovatie en Technische Vernieuwing. Technieken zullen steeds sneller elkaar opvolgen, ook voor asset management en zeker in IT.

Dus de echte uitdaging ligt erin om ProRail te transformeren naar een organisatie die moeiteloos kan schakelen tussen nieuwe technologien. Niet vastzittten aan 1 techniek, maar instellen op verandering. Ook openstaan voor nieuwe business behalve hoofdspoor: tram, metro, lightrail. Cultuurverandering is dus hoognodig!

Arco Sierts|05.08.19|13:31

@ Pat Rick: dat verhaal van die cultuurverandering horen we al 25 jaar. Tot nu toe levert dat vooral een zorgwekkende erosie van technische capaciteiten en een dramatische toename aan managementblabla en uitvoerende blunders op.

Net als de overheid is de spoorsector de grip op technologie kwijt. Ik denk dat de het hoogste tijd is voor een meer inhoudelijke benadering. Kernpunt daarin is het systeem- en bedrijfsarchitectuurdenken dat de meesten van ons wellicht zijdelings kennen vanuit de IT.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.