Het Nederlands Kamerorkest tijdens de opening van de Noord/Zuidlijn

Jaaroverzicht deel 1: spoorgoederenvervoer in de lift en tegenslag

In de eerste helft van 2018 zijn er mooie stappen gezet in de spoorsector. Het maatregelenpakket spoorgoederenvervoer werd gepubliceerd en de eerste spoorgoederenverbinding tussen Amsterdam en China is een feit. Helaas waren er ook minder mooie dingen te melden zoals diverse tegenvallers in spoorprojecten. Dit zorgde er onder meer voor dat het spoorproject Hoekse Lijn Rotterdamse wethouder Langenberg de kop kostte. De HSL-Zuid blijft ook een zorgenkindje.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

1 reactie op “Jaaroverzicht deel 1: spoorgoederenvervoer in de lift en tegenslag”

Loek van der Heide|19.01.19|17:34

(ca. 24 Mln voor verlagen spoorgebruik goederen):
Als het Ministerie. I&M VenW met Prorail dan ook de tariefs-differentiatie ten koste vd. Noordelijke zeehavens uit 1969 ongedaan maakt, en investeren in herstel vh. railgoederenvervoer AF/via Harlingen en Fryslân via het TEN-tec subsidie programam, dan dragen de Noordeljke zeehavens ook bij aan een beter functioneren in de oplossing van de congestie in de Randstad.
Bovenstaande suggestie zou je eigenlijk politiek moeten agenderen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Jaaroverzicht deel 1: spoorgoederenvervoer in de lift en tegenslag | SpoorPro.nl
Het Nederlands Kamerorkest tijdens de opening van de Noord/Zuidlijn

Jaaroverzicht deel 1: spoorgoederenvervoer in de lift en tegenslag

In de eerste helft van 2018 zijn er mooie stappen gezet in de spoorsector. Het maatregelenpakket spoorgoederenvervoer werd gepubliceerd en de eerste spoorgoederenverbinding tussen Amsterdam en China is een feit. Helaas waren er ook minder mooie dingen te melden zoals diverse tegenvallers in spoorprojecten. Dit zorgde er onder meer voor dat het spoorproject Hoekse Lijn Rotterdamse wethouder Langenberg de kop kostte. De HSL-Zuid blijft ook een zorgenkindje.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

1 reactie op “Jaaroverzicht deel 1: spoorgoederenvervoer in de lift en tegenslag”

Loek van der Heide|19.01.19|17:34

(ca. 24 Mln voor verlagen spoorgebruik goederen):
Als het Ministerie. I&M VenW met Prorail dan ook de tariefs-differentiatie ten koste vd. Noordelijke zeehavens uit 1969 ongedaan maakt, en investeren in herstel vh. railgoederenvervoer AF/via Harlingen en Fryslân via het TEN-tec subsidie programam, dan dragen de Noordeljke zeehavens ook bij aan een beter functioneren in de oplossing van de congestie in de Randstad.
Bovenstaande suggestie zou je eigenlijk politiek moeten agenderen

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.