ProRail plaatst eerste betonblokken bij onbewaakte overwegen

ProRail heeft donderdag een onbewaakte overweg aan de Mijlerweg in Lunteren met betonblokken afgesloten voor weggebruikers. Het is de eerste Niet Actief Beveiligde Overweg (NABO) die de spoorbeheerder op deze manier ontoegankelijk maakt voor verkeer. De andere volgen zo snel mogelijk, aldus een woordvoerder van ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

6 reacties op “ProRail plaatst eerste betonblokken bij onbewaakte overwegen”

Ad Vijge|01.11.18|17:15

Het is maar zeer de vraag wat veiliger is.
Als wandelaar een onbewaakt overweg in een stil weggetje met nauwelijks verkeer over steken, of een stuk omlopen over een weg met veel meer (auto) verkeer en dat vaak ook zonder aparte wandel strook.
Er wordt gesteld dat er gemiddeld twee personen per jaar op dergelijke overwegen om het leven komen( en dat waren volgens mij automobilisten de laatste paar keer), maar hoeveel wandelaars op wegen worden aangereden, daar hoor ik geen aantallen over!

Ad Vijge|01.11.18|17:33

Het is maar zeer de vraag wat nu eigenlijk veiliger is. Als wandelaar een dergelijke onbewaakte overweg in een zeer stil weggetje oversteken, dan wel een stuk omlopen over een veel drukkere weg die ook geen aparte strook voor wandelaars heeft?

Ad Vijge|01.11.18|17:34

Er wordt gesteld dat er gemiddeld twee personen per jaar op dergelijke overwegen om het leven komen ( en dat waren zoals ik begrepen heb bijna altijd automobilisten), ik vraag me af hoeveel wandelaars er eigenlijk aangereden worden op buitenwegen?
Vast wel meer dan twee per jaar dunkt me!
Maar zo heeft Prorail een probleem opgelost en de regionale wegbeheerder een probleem gekregen!

m peters|01.11.18|21:57

veilig is ook als Pier zijn helm opzet!

Ton Spies|02.11.18|10:11

De rechter kan natuurlijk ook de 75 jarige man sommeren een overwegbeveiliging aan te leggen.

Nico Meininger|09.11.18|08:41

Waarom staat die forklift op het spoor, die blokken kunnen toch ook vanaf de aijkant worden geplaatst. Veiligheid blijft lastig

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail plaatst eerste betonblokken bij onbewaakte overwegen | SpoorPro.nl

ProRail plaatst eerste betonblokken bij onbewaakte overwegen

ProRail heeft donderdag een onbewaakte overweg aan de Mijlerweg in Lunteren met betonblokken afgesloten voor weggebruikers. Het is de eerste Niet Actief Beveiligde Overweg (NABO) die de spoorbeheerder op deze manier ontoegankelijk maakt voor verkeer. De andere volgen zo snel mogelijk, aldus een woordvoerder van ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

6 reacties op “ProRail plaatst eerste betonblokken bij onbewaakte overwegen”

Ad Vijge|01.11.18|17:15

Het is maar zeer de vraag wat veiliger is.
Als wandelaar een onbewaakt overweg in een stil weggetje met nauwelijks verkeer over steken, of een stuk omlopen over een weg met veel meer (auto) verkeer en dat vaak ook zonder aparte wandel strook.
Er wordt gesteld dat er gemiddeld twee personen per jaar op dergelijke overwegen om het leven komen( en dat waren volgens mij automobilisten de laatste paar keer), maar hoeveel wandelaars op wegen worden aangereden, daar hoor ik geen aantallen over!

Ad Vijge|01.11.18|17:33

Het is maar zeer de vraag wat nu eigenlijk veiliger is. Als wandelaar een dergelijke onbewaakte overweg in een zeer stil weggetje oversteken, dan wel een stuk omlopen over een veel drukkere weg die ook geen aparte strook voor wandelaars heeft?

Ad Vijge|01.11.18|17:34

Er wordt gesteld dat er gemiddeld twee personen per jaar op dergelijke overwegen om het leven komen ( en dat waren zoals ik begrepen heb bijna altijd automobilisten), ik vraag me af hoeveel wandelaars er eigenlijk aangereden worden op buitenwegen?
Vast wel meer dan twee per jaar dunkt me!
Maar zo heeft Prorail een probleem opgelost en de regionale wegbeheerder een probleem gekregen!

m peters|01.11.18|21:57

veilig is ook als Pier zijn helm opzet!

Ton Spies|02.11.18|10:11

De rechter kan natuurlijk ook de 75 jarige man sommeren een overwegbeveiliging aan te leggen.

Nico Meininger|09.11.18|08:41

Waarom staat die forklift op het spoor, die blokken kunnen toch ook vanaf de aijkant worden geplaatst. Veiligheid blijft lastig

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.