ProRail voert bodemonderzoek uit op emplacement Dijksgracht
ProRail is vorige week begonnen met een bodemonderzoek op emplacement Dijksgracht in Amsterdam. Het onderzoek is nodig omdat de spoorbeheerder hier een ‘vrije kruising’ wil aanleggen, waar treinen uit verschillende richtingen elkaar boven- en onderlangs kruisen. Hierdoor hoeven de treinen niet op elkaar te wachten.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Hopelijk doet ProRail een betere job dan op de Kamperlijn. Men gaat nu veel geld investeren en maar weinig (capaciteits)winst krijgen. Het is beter om te investeren in parallele systemen die het bereik vergroten en een groot deel van de groei aankunnen. Zo zou een metro naar Schiphol/Hoofddorp een hoop treinen kunnen vervangen. In Londen loopt dat systeem tot ver buiten de stad en vervoert iedere dag 3 miljoen reizigers. Maar Van Veldhoven is druk bezig om alle lightrail de grond in te boren;-)