Werkzaamheden in Deurne, Asset Rail Foto: Sjef Prins - APA Foto

Asset Rail tekent PGO-contract Dordrecht

Asset Rail heeft donderdag een nieuw Prestatie Gericht Onderhoud-contract Dordrecht ondertekend. De spooraannemer zal de komende vijf jaar het onderhoud van de Moerdijkbrug en de Kap van Barendrecht verrichten. Het contract start op 1 oktober 2018. 

Het contract is donderdagmiddag ondertekend in het kantoor van ProRail in Utrecht door algemeen directeur Jorn Pruntel van Asset Rail en operationeel directeur John Voppen van ProRail. Het is het vijfde PGO-contract van Asset Rail. De afgelopen jaren is er flink geïnvesteerd in het spoor in en rond Dordrecht, waaronder ook in de volledige vervanging van het spoor op de Moerdijkbrug in 2017. “De vernieuwing maakte zichtbaar hoe belangrijk deze infrastructuur voor het internationale goederen- en reizigersvervoer is, als ook voor de nationale en regionale spoorverbindingen,” aldus Asset Rail.

Spoorvernieuwing

Ook de Kap van Barendrecht is volgens Asset Rail bijzonder. “De Kap van Barendrecht vraagt optimale scherpte. Het is de enige plek in Nederland waar zowel normale passagierstreinen, goederentreinen als hogesnelheidstreinen in een tunnel bij elkaar komen, op negen sporen naast elkaar. Mede vanwege het vervoer van gevaarlijke stoffen gelden in de tunnel de hoogste veiligheidseisen.”

Asset Rail werft wegens dit contract nieuw personeel in de regio Randstad Zuid. De spooraannemer zoekt monteurs, werkvoorbereiders, uitvoerders en een manager.

Lees ook:

Spoor Moerdijkbrug in 2017 compleet vervangen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.