Megawissel Voestalpine WBN

Verplaatsing ‘megawissels’ van Hilversum naar derde spoor

Voestalpine Wisselbouw Nederland heeft in opdracht van ProRail vijf grote spoorwissels gebouwd, als onderdeel van de aanleg van het derde spoor bij Zevenaar. Dankzij deze wissels kunnen treinen hier met hoge snelheid rijden. De wissels met een lengte van 38 meter en gewicht van bijna 38.000 kilo zijn maandagnacht verplaatst het Voestalpine-terrein in Hilversum naar Zevenaar.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Verplaatsing ‘megawissels’ van Hilversum naar derde spoor”

Ton Spies|24.05.18|15:12

Citaat: “Dat betekent bijvoorbeeld dat er geen beweegbaar puntstuk in het wissel zit ….”

Hoe zet je een wissel om als er geen beweegbaar puntstuk in het wissel zit?

John rdam|01.06.18|14:04

@Ton Spies: een wissel zet je om door de tongen te bewegen. De meeste wissels hebben geen beweegbaar puntstuk, sommige hogesnelheidswissels wel. Als er nu een hogesnelheidswissel ontwikkeld is dat zonder beweegbaar puntstuk toch doet wat het moet doen, is dat een kostenbesparing en ook nog een storingsbron minder. Win-win situatie, lijkt mij.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verplaatsing ‘megawissels’ van Hilversum naar derde spoor | SpoorPro.nl
Megawissel Voestalpine WBN

Verplaatsing ‘megawissels’ van Hilversum naar derde spoor

Voestalpine Wisselbouw Nederland heeft in opdracht van ProRail vijf grote spoorwissels gebouwd, als onderdeel van de aanleg van het derde spoor bij Zevenaar. Dankzij deze wissels kunnen treinen hier met hoge snelheid rijden. De wissels met een lengte van 38 meter en gewicht van bijna 38.000 kilo zijn maandagnacht verplaatst het Voestalpine-terrein in Hilversum naar Zevenaar.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Verplaatsing ‘megawissels’ van Hilversum naar derde spoor”

Ton Spies|24.05.18|15:12

Citaat: “Dat betekent bijvoorbeeld dat er geen beweegbaar puntstuk in het wissel zit ….”

Hoe zet je een wissel om als er geen beweegbaar puntstuk in het wissel zit?

John rdam|01.06.18|14:04

@Ton Spies: een wissel zet je om door de tongen te bewegen. De meeste wissels hebben geen beweegbaar puntstuk, sommige hogesnelheidswissels wel. Als er nu een hogesnelheidswissel ontwikkeld is dat zonder beweegbaar puntstuk toch doet wat het moet doen, is dat een kostenbesparing en ook nog een storingsbron minder. Win-win situatie, lijkt mij.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.