Eindhoven wil hsl naar Düsseldorf

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

7 reacties op “Eindhoven wil hsl naar Düsseldorf”

Jan-Willem Tinselboer|15.01.16|12:14

Ter illustratie had u toch ook een foto van eloc 1500 met rijtuigen plan K, plan N en de stalen D kunnen plaatsen

Jan-Willem Tinselboer|15.01.16|14:49

Gedurende twintig jaren is het (in) Noord-Brabant niet gelukt de IC-verbinding Antwerpen – Breda te realiseren.
Dat kan “gewoon” met de Desiro ML, enkele kilometers ERTMS / ETCS beveiliging en stadsrandstation Breda-Heusdenhout (verhindert het verstopt raken van Breda Centraal) waar de treinen wachten tussen aankomst uit en vertrek naar Antwerpen.
Zo’n verbinding schijnt niet te mogen voorzien in het beheersbaar houden van de congestie op de A58 en de Antwerpse Ring.

Maurits Boogaard|21.01.16|12:22

De ICE van Amsterdam naar Düsseldorf rijdt al jaren via Utrecht en Arnhem en komt NIET langs Schiphol en Rotterdam. De schrijver is kennelijk in de war met de Thalys, maar deze gaat na Rotterdam richting België. Wel kan men in Brussel overstappen op de Thalystak die via Luik naar Keulen rijdt, vandaar is Düsseldof niet ver, maar het is wel mijl op zeven.

Marieke van Gompel|21.01.16|13:23

Bedankt voor je reactie Maurits. We hebben het aangepast in het stuk.

Hans Schoenmakers|21.01.16|13:57

De gewenste HSL passeert via spwovergang Vierpaardjes in Venlo de grens. De Maaslijn kruist de Brabantroute. Al tijden wil men hier een ondertunneling te realiseren. StaS Dijksma moet door een motie met de regio tot een acceptabele oplossing komen. ProRail lapt aspecten aan zijn laars en adviseert StaS negatief. HSL én de omgeleide Betuweroute op de lijn vóór 2020!? Initiatieven van stakeholders moeten door een integrale bril bekeken worden liefst zonder ProRail.

Werkgroep treinoverlast Venlo

John rdam|27.01.16|00:13

Sinds wanneer stopt de ICE van Amsterdam via Utrecht en Arnhem naar Düsseldorf in Rotterdam? Niet goed opgelet bij geografie?
Overigens is de IC Den Haag – Eindhoven – Venlo – Köln 20 jaar geleden opgeheven wegens gebrek aan belangstelling. Het lijkt me sterk dat er nu ineens een grote markt ontstaan is voor een IC van Eindhoven naar Düsseldorf.

hjlphoorweg|31.03.18|14:12

Ns heeft dit jaar nieuwe treinen in gebruik genomen van Arnhem naar Dusseldorf AirPort
Ns zou dezezelfde nieuwe treinen ook gebruikt kunnen worden op de lijn Eindhoven – Venlo – Dusseldorf Airport

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.