Amstelveenlijn, ombouw

Stadsregio akkoord met ombouw Amstelveenlijn

Het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam heeft ingestemd met de ombouw van de Amstelveenlijn. De spoorvernieuwing zorgt ervoor dat reizigers straks sneller op station Zuid kunnen komen met een tram die vaker rijdt en betrouwbaarder is. De colleges van B en W van de gemeenten Amsterdam en Amstelveen gaven eerder al een positief advies over de plannen. De totale kosten van de vernieuwing zijn 300 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Stadsregio akkoord met ombouw Amstelveenlijn”

Fred Ligt|09.11.15|21:44

Waarom kiest men nu weer voor smalle voertuigen ?? van 2.40 m Waarom nu niet gewoon de standaard breedte die tegenwoordig gebruikelijk is bij dit soort tramlijnen van 2,65 meter breed. Zelfs HTM heeft met de Nieuwe Avenio Trams de smalle stadstrams vaarwel gezegd. Deze brede trams zijn veel comfortabeler en hebben veel meer capaciteit en mogelijkheden voor het vervoer van rolstoelen e.d. Ook Utrecht heeft voor de Uithoflijn gekozen voor een lagevloer tram van 2,65 breed.

Fred Ligt|09.11.15|21:48

Deze nieuwe Trams van CAF Type Urbos gaan op termijn ook de huidige Sneltrams vervangen op de Sunijlijn waarvoor de perrons dus verlaagt moeten worden.
deze Sunij trams zijn ook 2,65 meter breed.

Remmelt Koenes|19.04.16|11:56

Waarschijnlijk 2.4o breed zodat de zelfde tram ook de binnenstad in kunnen. Daar wordt 2.65 echt een probleem.
En aangezien de tram waarschijnlijk niet een eigen stalling krijgen zullen ze dus sowieso in huidige remises moet passen, waar op dit moment brede trams niet zullen passen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Stadsregio akkoord met ombouw Amstelveenlijn | SpoorPro.nl
Amstelveenlijn, ombouw

Stadsregio akkoord met ombouw Amstelveenlijn

Het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam heeft ingestemd met de ombouw van de Amstelveenlijn. De spoorvernieuwing zorgt ervoor dat reizigers straks sneller op station Zuid kunnen komen met een tram die vaker rijdt en betrouwbaarder is. De colleges van B en W van de gemeenten Amsterdam en Amstelveen gaven eerder al een positief advies over de plannen. De totale kosten van de vernieuwing zijn 300 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Stadsregio akkoord met ombouw Amstelveenlijn”

Fred Ligt|09.11.15|21:44

Waarom kiest men nu weer voor smalle voertuigen ?? van 2.40 m Waarom nu niet gewoon de standaard breedte die tegenwoordig gebruikelijk is bij dit soort tramlijnen van 2,65 meter breed. Zelfs HTM heeft met de Nieuwe Avenio Trams de smalle stadstrams vaarwel gezegd. Deze brede trams zijn veel comfortabeler en hebben veel meer capaciteit en mogelijkheden voor het vervoer van rolstoelen e.d. Ook Utrecht heeft voor de Uithoflijn gekozen voor een lagevloer tram van 2,65 breed.

Fred Ligt|09.11.15|21:48

Deze nieuwe Trams van CAF Type Urbos gaan op termijn ook de huidige Sneltrams vervangen op de Sunijlijn waarvoor de perrons dus verlaagt moeten worden.
deze Sunij trams zijn ook 2,65 meter breed.

Remmelt Koenes|19.04.16|11:56

Waarschijnlijk 2.4o breed zodat de zelfde tram ook de binnenstad in kunnen. Daar wordt 2.65 echt een probleem.
En aangezien de tram waarschijnlijk niet een eigen stalling krijgen zullen ze dus sowieso in huidige remises moet passen, waar op dit moment brede trams niet zullen passen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.