Zwolle, opstelsterrein Engelse Werk

Aanscherping bedieningseisen in nieuwe HRN-concessie

'Zomaar' afschalen wordt moeilijker in de nieuwe HRN-concessie. Rod Dammers/Flickr

Staatssecretaris Vivianne Heijnen van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) scherpt de bedieningseisen binnen de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet verder aan. Dat meldt ze in een brief aan de Tweede Kamer, in antwoord op een aantal vragen vanuit de vaste commissie van IenW. Met die aanscherping wil Heijnen duidelijker stellen wat er van de concessiehouder verwacht wordt en ‘gesjoemel’ uitbannen. In al haar schrijvens gaat Heijnen er per definitie vanuit dat de NS ook na 1 januari 2025 concessiehouder van het hoofdrailnet is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Aanscherping bedieningseisen in nieuwe HRN-concessie”

Illya Vaes|04.10.23|16:52

“alvorens ik als concessieverlener hiermee formeel moet instemmen”… wat het ministerie vervolgens toch altijd doet bij het “eigen” bedrijf. Wie probeert men nu voor de gek te houden? Ga eens in de leer bij de provincies voor wat opdrachtgeverschap inhoudt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Aanscherping bedieningseisen in nieuwe HRN-concessie | SpoorPro.nl
Zwolle, opstelsterrein Engelse Werk

Aanscherping bedieningseisen in nieuwe HRN-concessie

'Zomaar' afschalen wordt moeilijker in de nieuwe HRN-concessie. Rod Dammers/Flickr

Staatssecretaris Vivianne Heijnen van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) scherpt de bedieningseisen binnen de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet verder aan. Dat meldt ze in een brief aan de Tweede Kamer, in antwoord op een aantal vragen vanuit de vaste commissie van IenW. Met die aanscherping wil Heijnen duidelijker stellen wat er van de concessiehouder verwacht wordt en ‘gesjoemel’ uitbannen. In al haar schrijvens gaat Heijnen er per definitie vanuit dat de NS ook na 1 januari 2025 concessiehouder van het hoofdrailnet is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Aanscherping bedieningseisen in nieuwe HRN-concessie”

Illya Vaes|04.10.23|16:52

“alvorens ik als concessieverlener hiermee formeel moet instemmen”… wat het ministerie vervolgens toch altijd doet bij het “eigen” bedrijf. Wie probeert men nu voor de gek te houden? Ga eens in de leer bij de provincies voor wat opdrachtgeverschap inhoudt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.