
ProRail zet politieke partijen ‘op het juiste spoor’ met verkiezingsagenda
Op woensdag 22 november gaat Nederland naar de stembus. Eerder dit jaar – op 15 maart – werden stemgerechtigden al opgeroepen om naar de stembus te komen in het kader van verkiezingen voor de Provinciale Staten. Toen werd de BoerBurgerBeweging haast vanuit het niets in alle provincies de grootste partij. Bijna vier maanden later – op 7 juli – viel het kabinet Rutte-IV. In de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen besloot ProRail in het kader van een brede lobby met een ‘position paper’ te komen, gericht aan alle deelnemende partijen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
De politiek heeft zijn buik vol van de spoorsector met zijn miljardenprojecten die amper een bijdrage leveren aan het duurzaamheids- en mobiliteitsvraagstuk, zoals de kreupele HSL-Zuid, de weinig bereden Betuweroute en het onberekenbare ERTMS-monster. Er zijn maar weinig sectoren die het in Den Haag zo hebben verbruid als die van de spoorbouw. Met teruggelopen reizigersaantallen en een nog altijd belabberd klein aandeel in het goederenvervoer staat het imago van het spoor er ronduit beroerd voor