Verkeersleidingspost, Utrecht

Opnieuw minder treinen door personeelstekort op verkeersleidingspost

Vanwege personeelstekort op de verkeersleidingspost in Utrecht kunnen woensdag tot 15.00 uur op enkele trajecten minder treinen rijden. Dat meldt ProRail. Het kwam dit jaar al vaker voor dat treinen niet konden rijden vanwege onderbezetting.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Opnieuw minder treinen door personeelstekort op verkeersleidingspost”

Pat Rick|28.07.21|11:03

Er zitten te veel managers en directeuren bij ProRail. Men moet naar een platte organisatie met zelfsturende teams om een betere servicegraad aan de operatoren en eindklant te geven. Ook moet er meer zeggenschap komen voor mensen met inhoud

Natuurlijk wil de hiërarchie hier niet aan, want die houdt vast aan hun vorstelijke salaris met weinig hands-on bijdragen. Maar krijgt Nederland dan wel value for money? Of is ProRail kosteneffectief?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Opnieuw minder treinen door personeelstekort op verkeersleidingspost | SpoorPro.nl
Verkeersleidingspost, Utrecht

Opnieuw minder treinen door personeelstekort op verkeersleidingspost

Vanwege personeelstekort op de verkeersleidingspost in Utrecht kunnen woensdag tot 15.00 uur op enkele trajecten minder treinen rijden. Dat meldt ProRail. Het kwam dit jaar al vaker voor dat treinen niet konden rijden vanwege onderbezetting.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Opnieuw minder treinen door personeelstekort op verkeersleidingspost”

Pat Rick|28.07.21|11:03

Er zitten te veel managers en directeuren bij ProRail. Men moet naar een platte organisatie met zelfsturende teams om een betere servicegraad aan de operatoren en eindklant te geven. Ook moet er meer zeggenschap komen voor mensen met inhoud

Natuurlijk wil de hiërarchie hier niet aan, want die houdt vast aan hun vorstelijke salaris met weinig hands-on bijdragen. Maar krijgt Nederland dan wel value for money? Of is ProRail kosteneffectief?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.