Nieuwe spoortarieven ProRail liggen onder een vergrootglas

Een goederentrein van DB Cargo en een NS-trein op station Rotterdam centraal

ProRail past vanaf 2023 een nieuwe methodiek toe voor het berekenen van de gebruikersvergoeding. Dat betekent dat de kilometerheffingen met 57 procent worden verlaagd, maar aan de andere kant de vergoedingen voor opstellen of heuvelen fors zullen toenemen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe spoortarieven ProRail liggen onder een vergrootglas | SpoorPro.nl

Nieuwe spoortarieven ProRail liggen onder een vergrootglas

Een goederentrein van DB Cargo en een NS-trein op station Rotterdam centraal

ProRail past vanaf 2023 een nieuwe methodiek toe voor het berekenen van de gebruikersvergoeding. Dat betekent dat de kilometerheffingen met 57 procent worden verlaagd, maar aan de andere kant de vergoedingen voor opstellen of heuvelen fors zullen toenemen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.