Desiro-trein, NMBS, spoorlijn Mol-Herentals

Belgische machinisten passeerden 91 keer rood sein in 2016

Op het Belgische spoor zijn er vorig jaar 91 treinen door een rood sein gereden. In 2015 gebeurde dat 92 keer. Goederentreinen reden aanzienlijk minder vaak door een rood sein. Dit gebeurde 19 keer in 2016, tegenover 29 in 2015. Het aantal STS-passages van reizigerstreinen nam toe van 47 passages in 2015 naar 50 in 2016. Ook werktreinen reden vaker door rood. Dat steeg van 15 naar 22 keer. Dat blijkt uit cijfers van spoorbeheerder Infrabel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Belgische machinisten passeerden 91 keer rood sein in 2016 | SpoorPro.nl
Desiro-trein, NMBS, spoorlijn Mol-Herentals

Belgische machinisten passeerden 91 keer rood sein in 2016

Op het Belgische spoor zijn er vorig jaar 91 treinen door een rood sein gereden. In 2015 gebeurde dat 92 keer. Goederentreinen reden aanzienlijk minder vaak door een rood sein. Dit gebeurde 19 keer in 2016, tegenover 29 in 2015. Het aantal STS-passages van reizigerstreinen nam toe van 47 passages in 2015 naar 50 in 2016. Ook werktreinen reden vaker door rood. Dat steeg van 15 naar 22 keer. Dat blijkt uit cijfers van spoorbeheerder Infrabel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.