Een Sprinter SLT onderweg van Culemborg naar Utrecht.

ProRail gaat FOMS inzetten op Culemborg-Den Bosch

Een Sprinter SLT onderweg van Culemborg naar Utrecht, dwars door het probleemgebied. PvL/Flickr

ProRail heeft naar eigen zeggen kennisgenomen van een nieuwe techniek, Fibre Optic Movement Sensoring (FOMS). Deze techniek, ontwikkeld door het Britse Focus Sensors – biedt de mogelijkheid om verschuivingen in een aarden baan te monitoren. De spoorbeheerder gaat FOMS inzetten op het traject Culemborg-’s Hertogenbosch.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail gaat FOMS inzetten op Culemborg-Den Bosch | SpoorPro.nl
Een Sprinter SLT onderweg van Culemborg naar Utrecht.

ProRail gaat FOMS inzetten op Culemborg-Den Bosch

Een Sprinter SLT onderweg van Culemborg naar Utrecht, dwars door het probleemgebied. PvL/Flickr

ProRail heeft naar eigen zeggen kennisgenomen van een nieuwe techniek, Fibre Optic Movement Sensoring (FOMS). Deze techniek, ontwikkeld door het Britse Focus Sensors – biedt de mogelijkheid om verschuivingen in een aarden baan te monitoren. De spoorbeheerder gaat FOMS inzetten op het traject Culemborg-’s Hertogenbosch.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.