DB Cargo trein nov 22 in Haldern

RailGood en DB Cargo: Kabinet slaat plank mis met miljardeninvesteringen

Liever had het kabinet meer geld vrijgemaakt voor het spoorgoederenvervoer, vinden DB Cargo en RailGood. Rob Dammers/Creative Commons

Ondernemersorganisatie RailGood en railtransportbedrijf DB Cargo zijn van mening dat het kabinet de miljardeninvesteringen die het begin vorige week aankondigde slimmer had kunnen verdelen. “De onevenwichtige verdeling van Rijksgelden schaadt de transitie naar duurzame logistiek”, stellen beide organisaties in een persbericht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “RailGood en DB Cargo: Kabinet slaat plank mis met miljardeninvesteringen”

Pat Rick|24.11.22|16:37

De grootste bottlenecks liggen in Duitsland! Waarom doet DB er 30 jaar over het 3de spoor Emmerik-Oberhausen? En nog langer over de verdubbeling Kaldenkerken – Dulken (nog steeds geen oplossing)?

A C F Sierts|05.12.22|22:54

Pat Rick : antwoord op de vraag -> Duitsland is een groot land met nog veel meer hoogprioritaire investeringen. Daarbij geldt als vanzelf het binnenlandse, landspolitieke en financieel meest relevante belang als hoogste prio. Dat was & is in NL echt niet anders. NL had ook veel meer kunnen lobbyen voor Kaldenkirchen-Dulken en tijdig aanpakken Zuidboog Meteren & Vught, zeker ivm de onvermijdelijke & langdurige werkzaamheden op Emmerich-Oberhausen. Is niet gedaan. Conclusie? Falend beleid.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

RailGood en DB Cargo: Kabinet slaat plank mis met miljardeninvesteringen | SpoorPro.nl
DB Cargo trein nov 22 in Haldern

RailGood en DB Cargo: Kabinet slaat plank mis met miljardeninvesteringen

Liever had het kabinet meer geld vrijgemaakt voor het spoorgoederenvervoer, vinden DB Cargo en RailGood. Rob Dammers/Creative Commons

Ondernemersorganisatie RailGood en railtransportbedrijf DB Cargo zijn van mening dat het kabinet de miljardeninvesteringen die het begin vorige week aankondigde slimmer had kunnen verdelen. “De onevenwichtige verdeling van Rijksgelden schaadt de transitie naar duurzame logistiek”, stellen beide organisaties in een persbericht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “RailGood en DB Cargo: Kabinet slaat plank mis met miljardeninvesteringen”

Pat Rick|24.11.22|16:37

De grootste bottlenecks liggen in Duitsland! Waarom doet DB er 30 jaar over het 3de spoor Emmerik-Oberhausen? En nog langer over de verdubbeling Kaldenkerken – Dulken (nog steeds geen oplossing)?

A C F Sierts|05.12.22|22:54

Pat Rick : antwoord op de vraag -> Duitsland is een groot land met nog veel meer hoogprioritaire investeringen. Daarbij geldt als vanzelf het binnenlandse, landspolitieke en financieel meest relevante belang als hoogste prio. Dat was & is in NL echt niet anders. NL had ook veel meer kunnen lobbyen voor Kaldenkirchen-Dulken en tijdig aanpakken Zuidboog Meteren & Vught, zeker ivm de onvermijdelijke & langdurige werkzaamheden op Emmerich-Oberhausen. Is niet gedaan. Conclusie? Falend beleid.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.