Brenner-basistunnel

‘Brenner Basis spoortunnel ontlast Tirol onvoldoende’

Bron: Nieuwsblad Transport

De eerste vrachttreinen moeten over tien jaar rijden door het 55 kilometer lange Oostenrijkse prestige-project de Brenner Basis Tunnel (BBT). Het Alpenland kan de Brenner-route voor het vrachtverkeer door Tirol dan sterk ontlasten. Experts waarschuwen dat de tunnel niet genoeg is. De railinfrastructuur moet op de schop en er moeten nieuwe overslagterminals worden gebouwd om de laad- en loscapaciteit te vergroten, zeggen ze.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: John Versleijen

John Versleijen is redacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Brenner Basis spoortunnel ontlast Tirol onvoldoende’ | SpoorPro.nl
Brenner-basistunnel

‘Brenner Basis spoortunnel ontlast Tirol onvoldoende’

Bron: Nieuwsblad Transport

De eerste vrachttreinen moeten over tien jaar rijden door het 55 kilometer lange Oostenrijkse prestige-project de Brenner Basis Tunnel (BBT). Het Alpenland kan de Brenner-route voor het vrachtverkeer door Tirol dan sterk ontlasten. Experts waarschuwen dat de tunnel niet genoeg is. De railinfrastructuur moet op de schop en er moeten nieuwe overslagterminals worden gebouwd om de laad- en loscapaciteit te vergroten, zeggen ze.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: John Versleijen

John Versleijen is redacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.