Gebruikersvergoeding spoor in Nederland omhoog in plaats van omlaag

Spoorvervoerders moeten met ingang van dienstregelingsjaar 2021 een annuleringsvergoeding gaan betalen voor gereserveerde treinpaden die niet gebruikt of geannuleerd zijn. De brief die spoorbeheerder ProRail hierover deze week stuurde aan zijn klanten, schoot bij veel van hen in het verkeerde keelgat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Gebruikersvergoeding spoor in Nederland omhoog in plaats van omlaag”

Ton Spies|06.08.20|14:11

Marktwerking en dichterbij de overheid (lees: Belastingdienst): Leuker zal het niet worden.

asierts|06.08.20|16:24

@Ton: zullen we dit maar gewoon geen marktwerking, maar ‘ambtenarenwerking’ noemen?
De heropstanding van de staatsgeleide economie, met de 4e macht als politburo. Dat was in de USSR ook al zo’n eclatant klant/markt-succes ;-)

Willem van Veen|07.08.20|17:28

Had Pier Eringa dit in de huidige situatie gedaan? Ik betwijfel dat ten zeerste. Maar nu ProRail zijn zelfstandigheid verloren heeft is deze bureaucratische, inflexibele opstelling te verwachten.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Gebruikersvergoeding spoor in Nederland omhoog in plaats van omlaag | SpoorPro.nl

Gebruikersvergoeding spoor in Nederland omhoog in plaats van omlaag

Spoorvervoerders moeten met ingang van dienstregelingsjaar 2021 een annuleringsvergoeding gaan betalen voor gereserveerde treinpaden die niet gebruikt of geannuleerd zijn. De brief die spoorbeheerder ProRail hierover deze week stuurde aan zijn klanten, schoot bij veel van hen in het verkeerde keelgat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Gebruikersvergoeding spoor in Nederland omhoog in plaats van omlaag”

Ton Spies|06.08.20|14:11

Marktwerking en dichterbij de overheid (lees: Belastingdienst): Leuker zal het niet worden.

asierts|06.08.20|16:24

@Ton: zullen we dit maar gewoon geen marktwerking, maar ‘ambtenarenwerking’ noemen?
De heropstanding van de staatsgeleide economie, met de 4e macht als politburo. Dat was in de USSR ook al zo’n eclatant klant/markt-succes ;-)

Willem van Veen|07.08.20|17:28

Had Pier Eringa dit in de huidige situatie gedaan? Ik betwijfel dat ten zeerste. Maar nu ProRail zijn zelfstandigheid verloren heeft is deze bureaucratische, inflexibele opstelling te verwachten.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.