De eerste testrit van NS met ATO, foto: NS

Eindrapport ATO: capaciteit en punctualiteit kan flink omhoog

Foto: NS

Met de invoering van Automatic Train Operation (ATO) kan de capaciteit en punctualiteit op het Nederlandse spoor flink worden verbeterd, zeker als dit systeem wordt gecombineerd met een verkeersmanagementsysteem (TMS). Dat concludeert ProRail deze week in het eindrapport van een studie, waarbij onder meer een goederenlocomotief uitgerust met ATO testritten reed op de Betuweroute.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eindrapport ATO: capaciteit en punctualiteit kan flink omhoog | SpoorPro.nl
De eerste testrit van NS met ATO, foto: NS

Eindrapport ATO: capaciteit en punctualiteit kan flink omhoog

Foto: NS

Met de invoering van Automatic Train Operation (ATO) kan de capaciteit en punctualiteit op het Nederlandse spoor flink worden verbeterd, zeker als dit systeem wordt gecombineerd met een verkeersmanagementsysteem (TMS). Dat concludeert ProRail deze week in het eindrapport van een studie, waarbij onder meer een goederenlocomotief uitgerust met ATO testritten reed op de Betuweroute.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.