Terminal Chengdu, foto: Havenbedrijf Rotterdam

Spoor is ‘stevige zorg’ voor Amsterdamse havensector

Foto: Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Amsterdam wil met het regionale bedrijfsleven zo spoedig mogelijk een brandbrief inclusief petitie sturen naar staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat. Daarmee willen ze de bewindsvrouw wijzen op het dreigend aantal knelpunten op het spoor in de hoofdstad richting het achterland.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: John Versleijen

John Versleijen is redacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

3 reacties op “Spoor is ‘stevige zorg’ voor Amsterdamse havensector”

Pat Rick|09.11.18|11:31

Wat we zien is dat NS vaker passagiers wil gaan rijden om de grotere stromen aan te kunnen. Maar spoor is niet geschikt voor extreem hoge frequenties: misschien haal je 15-20 treinen / uur per spoor. Met metro kun je wel 40 tot 60 treinen per uur halen (ja 1 per minuut). Maak capaciteit vrij rond A’dam en in de Schipholtunnel door metro uit te bouwen naar Schiphol/Hoofddorp, Zaandam evt Almere.

Loek van der Heide|22.11.18|18:08

COROP-regio Amsterdam-NZK zou er goed aan doen om, in het belang van de spoorweg ontsluiting, eens te kijken naar het verbinden vd Noordflank/Randstad, via Noordflank Randstad-Afsluitdijk, aansluitend op de 162b-staatsspoorlijn Harlingen-Duitsland.
– Amsterdam krijgt dan via Noordflank-Afsluitdijk-Harlingen-Nieuweschans (-Bremen Hamburg en verder) een eigen spoorverbinding.
– Tevens kan er gewerkt worden aan betere bereikbaarheid OV tussen Den Helder-Alkmaar, en Den Oever-Hoorn

Karel Ingrid Samson|10.12.18|16:03

Misschien ook een mogelijkheid om vanaf de houtrakpolder een directe aansluiting richting Haarlem te maken. hierdoor is het mogelijk om via Rotterdam te rijden. de extra Km moeten dan wel gecompenseerd worden!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoor is ‘stevige zorg’ voor Amsterdamse havensector | SpoorPro.nl
Terminal Chengdu, foto: Havenbedrijf Rotterdam

Spoor is ‘stevige zorg’ voor Amsterdamse havensector

Foto: Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Amsterdam wil met het regionale bedrijfsleven zo spoedig mogelijk een brandbrief inclusief petitie sturen naar staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat. Daarmee willen ze de bewindsvrouw wijzen op het dreigend aantal knelpunten op het spoor in de hoofdstad richting het achterland.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: John Versleijen

John Versleijen is redacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

3 reacties op “Spoor is ‘stevige zorg’ voor Amsterdamse havensector”

Pat Rick|09.11.18|11:31

Wat we zien is dat NS vaker passagiers wil gaan rijden om de grotere stromen aan te kunnen. Maar spoor is niet geschikt voor extreem hoge frequenties: misschien haal je 15-20 treinen / uur per spoor. Met metro kun je wel 40 tot 60 treinen per uur halen (ja 1 per minuut). Maak capaciteit vrij rond A’dam en in de Schipholtunnel door metro uit te bouwen naar Schiphol/Hoofddorp, Zaandam evt Almere.

Loek van der Heide|22.11.18|18:08

COROP-regio Amsterdam-NZK zou er goed aan doen om, in het belang van de spoorweg ontsluiting, eens te kijken naar het verbinden vd Noordflank/Randstad, via Noordflank Randstad-Afsluitdijk, aansluitend op de 162b-staatsspoorlijn Harlingen-Duitsland.
– Amsterdam krijgt dan via Noordflank-Afsluitdijk-Harlingen-Nieuweschans (-Bremen Hamburg en verder) een eigen spoorverbinding.
– Tevens kan er gewerkt worden aan betere bereikbaarheid OV tussen Den Helder-Alkmaar, en Den Oever-Hoorn

Karel Ingrid Samson|10.12.18|16:03

Misschien ook een mogelijkheid om vanaf de houtrakpolder een directe aansluiting richting Haarlem te maken. hierdoor is het mogelijk om via Rotterdam te rijden. de extra Km moeten dan wel gecompenseerd worden!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.