Gilze-Rijen

Opknapbeurt van 65 miljoen voor station Gilze-Rijen

Tussen 2027 en 2029 worden wordt onder andere een onderdoorgang voor fietsers en voetgangers aangelegd Gemeente Gilze-Rijen

Station Gilze-Rijen, nu nog een bron van overlast, gaat in de komende jaren flink op de schop. Er wordt bijna 65 miljoen geïnvesteerd in de aantrekkelijkheid en veiligheid van het station, met flinke financiële bijdragen van het Rijk en de provincie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

3 reacties op “Opknapbeurt van 65 miljoen voor station Gilze-Rijen”

Derk van Dorth|11.03.24|11:58

In het artikel wordt Gz een station genoemd, maar in al zijn wijsheid heeft ProRail er een halte aan de vrije baan van gemaakt; weer een stukje planningsvrijheid en een bijsturingsmogelijkheid minder.

Frank Lamb|11.03.24|13:26

@Derk van Dorth, het betreft nog steeds een station omdat er wissels zijn. Een zij spoor om aan de kant genomen te worden heeft er niet mee te maken…

A C F Sierts|11.03.24|14:51

Kwalijke zaak dat ook hier weer het derde spoor verdwijnt, temeer omdat er zat ruimte voor is en de capaciteitsschaarste op het spoor nijpend is. Dat de perrons in zijligging komen is prima, maar hou dan 1 vrijliggend spoor in middenligging voor cargo of inhaling IC-sprinter.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Opknapbeurt van 65 miljoen voor station Gilze-Rijen | SpoorPro.nl
Gilze-Rijen

Opknapbeurt van 65 miljoen voor station Gilze-Rijen

Tussen 2027 en 2029 worden wordt onder andere een onderdoorgang voor fietsers en voetgangers aangelegd Gemeente Gilze-Rijen

Station Gilze-Rijen, nu nog een bron van overlast, gaat in de komende jaren flink op de schop. Er wordt bijna 65 miljoen geïnvesteerd in de aantrekkelijkheid en veiligheid van het station, met flinke financiële bijdragen van het Rijk en de provincie.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

3 reacties op “Opknapbeurt van 65 miljoen voor station Gilze-Rijen”

Derk van Dorth|11.03.24|11:58

In het artikel wordt Gz een station genoemd, maar in al zijn wijsheid heeft ProRail er een halte aan de vrije baan van gemaakt; weer een stukje planningsvrijheid en een bijsturingsmogelijkheid minder.

Frank Lamb|11.03.24|13:26

@Derk van Dorth, het betreft nog steeds een station omdat er wissels zijn. Een zij spoor om aan de kant genomen te worden heeft er niet mee te maken…

A C F Sierts|11.03.24|14:51

Kwalijke zaak dat ook hier weer het derde spoor verdwijnt, temeer omdat er zat ruimte voor is en de capaciteitsschaarste op het spoor nijpend is. Dat de perrons in zijligging komen is prima, maar hou dan 1 vrijliggend spoor in middenligging voor cargo of inhaling IC-sprinter.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.