TRACKBOT e-krol

Spoorsector wil niet langer alleen opdraaien voor kosten van verduurzaming

ProRail wil voor 2030 naar 100 procent emissieloos werken. Archief

Toen SpoorPro in december het seminar ‘Elektrisch werken in het spoor’ organiseerde, was er onder – met name – de kleinere spooraannemers al veel scepsis over de duurzame ambities van ProRail. Zij hebben niet de mogelijkheid om grote investeringen te doen in de verduurzaming van de sector en vroegen zich af wat voor hen het verdienmodel is. De grote aannemers namen evenwel voortvarend het voortouw in de verduurzaming van de sector,  maar ook zij hebben nu hun twijfels. De sector voelt zich in hun verduurzamingsbeleid in de steek gelaten door de overheid en ProRail. Dat is wat SpoorPro hoort op de stands en in de wandelgangen van RailTech Europe ’24

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorsector wil niet langer alleen opdraaien voor kosten van verduurzaming | SpoorPro.nl
TRACKBOT e-krol

Spoorsector wil niet langer alleen opdraaien voor kosten van verduurzaming

ProRail wil voor 2030 naar 100 procent emissieloos werken. Archief

Toen SpoorPro in december het seminar ‘Elektrisch werken in het spoor’ organiseerde, was er onder – met name – de kleinere spooraannemers al veel scepsis over de duurzame ambities van ProRail. Zij hebben niet de mogelijkheid om grote investeringen te doen in de verduurzaming van de sector en vroegen zich af wat voor hen het verdienmodel is. De grote aannemers namen evenwel voortvarend het voortouw in de verduurzaming van de sector,  maar ook zij hebben nu hun twijfels. De sector voelt zich in hun verduurzamingsbeleid in de steek gelaten door de overheid en ProRail. Dat is wat SpoorPro hoort op de stands en in de wandelgangen van RailTech Europe ’24

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.