Schiphol

Dieseldampen voorlopig nog geen verleden tijd door gebrek aan stroomfaciliteit

Station Schiphol Airport. NS

Nadat er onlangs problemen waren met spoorwerkers die dieseldampen hebben ingeademd in de Schipholtunnel heeft ProRail de huidige maatregelen waarbij uitstoot wordt beperkt en schone lucht wordt aangevoerd verder aangescherpt. Daarnaast wordt de luchtkwaliteit continu gemonitord. Maar waarom wordt er in de Schipholtunnel nog steeds gewerkt met fossiele brandstoffen terwijl de overstap naar elektrisch werktuig theoretisch gezien mogelijk zou zijn?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “Dieseldampen voorlopig nog geen verleden tijd door gebrek aan stroomfaciliteit”

A C F Sierts|02.02.23|00:09

Het is meer dan verbazingwekkend dat gezondheid niet eerder aanleiding is geweest om op dit vlak maatregelen te nemen. Je gaat in een bijna-gesloten ruimte als een lange spoortunnel toch niet aan de slag midden in de dampen van diesel- of benzinemotoren ? Wat vind de ARBO-wet hiervan ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dieseldampen voorlopig nog geen verleden tijd door gebrek aan stroomfaciliteit | SpoorPro.nl
Schiphol

Dieseldampen voorlopig nog geen verleden tijd door gebrek aan stroomfaciliteit

Reizigers naar Station Schiphol Airport werden de afgelopen maanden vaak geconfronteerd met uitval en vertragingen. NS

Nadat er onlangs problemen waren met spoorwerkers die dieseldampen hebben ingeademd in de Schipholtunnel heeft ProRail de huidige maatregelen waarbij uitstoot wordt beperkt en schone lucht wordt aangevoerd verder aangescherpt. Daarnaast wordt de luchtkwaliteit continu gemonitord. Maar waarom wordt er in de Schipholtunnel nog steeds gewerkt met fossiele brandstoffen terwijl de overstap naar elektrisch werktuig theoretisch gezien mogelijk zou zijn?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “Dieseldampen voorlopig nog geen verleden tijd door gebrek aan stroomfaciliteit”

A C F Sierts|02.02.23|00:09

Het is meer dan verbazingwekkend dat gezondheid niet eerder aanleiding is geweest om op dit vlak maatregelen te nemen. Je gaat in een bijna-gesloten ruimte als een lange spoortunnel toch niet aan de slag midden in de dampen van diesel- of benzinemotoren ? Wat vind de ARBO-wet hiervan ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.