Heerhugowaard station

Werkzaamheden aan spoor, station en Zuidtangent in Heerhugowaard van start

Een Intercity op station Heerhugowaard dat de komende twee jaar flink gemoderniseerd wordt.Koplopermau/Creative Commons

De komende twee jaar realiseert ProRail in opdracht van de gemeente Dijk en Waard een spooronderdoorgang in Heerhugowaard op de plek aan de Zuidtangent waar nu nog een spoorwegovergang ligt. Tevens wordt spoor 3 verwijderd en worden er aanpassingen aan het station gedaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “Werkzaamheden aan spoor, station en Zuidtangent in Heerhugowaard van start”

Illya Vaes|26.01.23|18:11

En als er een vertraagde trein naar Den Helder halteert vóór de trein naar Hoorn, staat die erachter te wachten in plaats van ernaast op spoor 3 binnen te komen. Dag secondenwinst.
Je kunt ook snellere wissels inbouwen in plaats van op een alles-of-niets-spoornet af te koersen (alles werkt zoals gepland en dan heb je geen bijsturingsmogelijkheden nodig) of het rijdt gewoon niet. Heel “robuust” die nieuwe kleren van de keizer (en de ervoor gemaakte kosten worden never op onderhoud terugverdiend).

Derk Van Dorth|27.01.23|15:38

Ach Illya, stel je toch voor dat er nog eens een wissel gestoord raakt, dat wil je toch niet? Weghalen, dan raakt dat wissel nooit meer gestoord. Zo is Utrecht veranderd in ongeveer 5 haltes aan de vrije baan. Met dank aan PRO?Rail

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.