
Werkzaamheden aan spoor, station en Zuidtangent in Heerhugowaard van start
Een Intercity op station Heerhugowaard dat de komende tijd flink gemoderniseerd wordt.Koplopermau/Creative Commons
De komende twee jaar realiseert ProRail in opdracht van de gemeente Dijk en Waard een spooronderdoorgang in Heerhugowaard op de plek aan de Zuidtangent waar nu nog een spoorwegovergang ligt. Tevens wordt spoor 3 verwijderd en worden er aanpassingen aan het station gedaan.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
En als er een vertraagde trein naar Den Helder halteert vóór de trein naar Hoorn, staat die erachter te wachten in plaats van ernaast op spoor 3 binnen te komen. Dag secondenwinst.
Je kunt ook snellere wissels inbouwen in plaats van op een alles-of-niets-spoornet af te koersen (alles werkt zoals gepland en dan heb je geen bijsturingsmogelijkheden nodig) of het rijdt gewoon niet. Heel “robuust” die nieuwe kleren van de keizer (en de ervoor gemaakte kosten worden never op onderhoud terugverdiend).
Ach Illya, stel je toch voor dat er nog eens een wissel gestoord raakt, dat wil je toch niet? Weghalen, dan raakt dat wissel nooit meer gestoord. Zo is Utrecht veranderd in ongeveer 5 haltes aan de vrije baan. Met dank aan PRO?Rail