Treinongeluk Leiferde

Herstelwerkzaamheden traject Berlijn-Hannover duren langer, IC Berlijn niet verder dan Hannover

De plaats van het ongeluk, nabij Leiferde in de deelstaat Nedersaksen. C.Suthorn/Creative Commons

Door een ongeluk met twee goederentreinen op het traject Berlijn-Hannover vorige week donderdag zijn beide sporen nog steeds geblokkeerd. De Duitse autoriteiten gaan er nu vanuit dat er zeker tot eind november geen treinverkeer mogelijk zal zijn op het traject. De IC Berlijn vanuit Amsterdam rijdt wel, maar begint en eindigt in Hannover. Dat zal tot eind deze maand zo blijven. De vertraging die dat met zich meebrengt voor passagiers bedraagt zo’n anderhalf uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

5 reacties op “Herstelwerkzaamheden traject Berlijn-Hannover duren langer, IC Berlijn niet verder dan Hannover”

Marc Busio|21.11.22|16:18

Dit bevestigt maar weer eens de terechte vooroordelen die er bestaan t.a.v. internationaal treinreizen. Het is duurder en langzamer dan met de auto en wordt geplaagd door storingen, stremmingen en stakingen. Wie nog even gedacht had dat er door corona of klimaatopwarming een toekomstperspectief was voor deze vervoersvorm, wordt door dit soort malheur snel uit de droom geholpen. De luchtvaart floreert weer als vanouds en het internationaal treinverkeer vervolgt haar neerwaartse spiraal.

asierts|21.11.22|21:23

Het suffe is dat er op zich best omgereden zou kunnen worden via Braunschweig – Magdeburg.

Marc Busio|22.11.22|09:58

Tsja, ‘omrijden’, dat vraagt om flexibiliteit en dat is iets dat niet voorkomt in het spoorweg-vocabulaire.

Illya Vaes|22.11.22|11:06

Een trein die (naar verluidt op zicht rijdend) met max. 40 km/h op een andere trein botst “vloog er in in [sic] volle vaart bovenop” noemen, is weer een klassiek staaltje BILD-sensatiezucht.
Heel journalistiek, heel Spoor”Pro” :-(

Gerard Geerlings|25.11.22|07:50

Ik had een ticket geboekt voor twee personen en kreeg bericht van NS International dat de reis vanaf Amersfoort maar tot Hannover zou gaan en de reis naar Berlijn daarna 90 minuten langer zou duren, annuleren was mogelijk door te bellen naar een NS-nummer. Half uur in de wacht gestaan en daarna bleek dat annuleren mij 50 euro kost. Legde uit dat niet ik maar de NS de reis annuleert conform het gekochte kaartje. Maar geannuleerd, dit soort gezeur wil je niet als je op vakantie gaat NS Int.!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Herstelwerkzaamheden traject Berlijn-Hannover duren langer, IC Berlijn niet verder dan Hannover | SpoorPro.nl
Treinongeluk Leiferde

Herstelwerkzaamheden traject Berlijn-Hannover duren langer, IC Berlijn niet verder dan Hannover

De plaats van het ongeluk, nabij Leiferde in de deelstaat Nedersaksen. C.Suthorn/Creative Commons

Door een ongeluk met twee goederentreinen op het traject Berlijn-Hannover vorige week donderdag zijn beide sporen nog steeds geblokkeerd. De Duitse autoriteiten gaan er nu vanuit dat er zeker tot eind november geen treinverkeer mogelijk zal zijn op het traject. De IC Berlijn vanuit Amsterdam rijdt wel, maar begint en eindigt in Hannover. Dat zal tot eind deze maand zo blijven. De vertraging die dat met zich meebrengt voor passagiers bedraagt zo’n anderhalf uur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

5 reacties op “Herstelwerkzaamheden traject Berlijn-Hannover duren langer, IC Berlijn niet verder dan Hannover”

Marc Busio|21.11.22|16:18

Dit bevestigt maar weer eens de terechte vooroordelen die er bestaan t.a.v. internationaal treinreizen. Het is duurder en langzamer dan met de auto en wordt geplaagd door storingen, stremmingen en stakingen. Wie nog even gedacht had dat er door corona of klimaatopwarming een toekomstperspectief was voor deze vervoersvorm, wordt door dit soort malheur snel uit de droom geholpen. De luchtvaart floreert weer als vanouds en het internationaal treinverkeer vervolgt haar neerwaartse spiraal.

asierts|21.11.22|21:23

Het suffe is dat er op zich best omgereden zou kunnen worden via Braunschweig – Magdeburg.

Marc Busio|22.11.22|09:58

Tsja, ‘omrijden’, dat vraagt om flexibiliteit en dat is iets dat niet voorkomt in het spoorweg-vocabulaire.

Illya Vaes|22.11.22|11:06

Een trein die (naar verluidt op zicht rijdend) met max. 40 km/h op een andere trein botst “vloog er in in [sic] volle vaart bovenop” noemen, is weer een klassiek staaltje BILD-sensatiezucht.
Heel journalistiek, heel Spoor”Pro” :-(

Gerard Geerlings|25.11.22|07:50

Ik had een ticket geboekt voor twee personen en kreeg bericht van NS International dat de reis vanaf Amersfoort maar tot Hannover zou gaan en de reis naar Berlijn daarna 90 minuten langer zou duren, annuleren was mogelijk door te bellen naar een NS-nummer. Half uur in de wacht gestaan en daarna bleek dat annuleren mij 50 euro kost. Legde uit dat niet ik maar de NS de reis annuleert conform het gekochte kaartje. Maar geannuleerd, dit soort gezeur wil je niet als je op vakantie gaat NS Int.!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.