NS Schiphol

Storingen spelen ProRail parten bij ingaan laatste week herfstwerkzaamheden

Een NS-trein onderweg naar Schiphol.Rob Dammers / Wikimedia Commons

Defecte bovenleidingen en een sein- en wisselstoring in de Randstad hebben op maandag voor een ongelukkige dag gezorgd van de laatste week van ProRail’s herfstwerkzaamheden 2022. Hierdoor vielen in de ochtend tot aan de late namiddag veel treinen uit. Het regende afgelopen maand, ondanks de vakantieperiode, klachten van reizigers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

4 reacties op “Storingen spelen ProRail parten bij ingaan laatste week herfstwerkzaamheden”

Pat Rick|31.10.22|16:09

Zo snel mogelijk de N/Z-lijn doortrekken! Dit is een no-brainer. Men is te afhankelijk van NS/ProRail

Ook helpt het bij vermindering stikstofdepositie, fijnstof, geluids- en file-hinder (betere doorstroming).

Het is ongelooflijk dat er nog zo veel gediscussieerd moet worden, want de vele voordelen van een uitgebouwd metrosysteem zijn evident. Vele steden gingen al voor

asierts|01.11.22|09:26

Nope. Het speelt de klanten en de klanten van de klanten van ProRail parten !
Storingen & verstoringen oplossen (en liefst voorkomen) is simpelweg de taak én het dagelijkse werk van ProRail. Als dat je parten zou spelen, dan doe je iets niet goed.

Robert Jan Roos|01.11.22|17:06

Helemaal correct Arco. In de wereld zijn geen steden zo gek om in het kader van geen goed onderhoud er een tunnel bij te bouwen als reserve. Heb dan ook aan mijn huis geen tweede dakgoot gemonteerd om als overloop bij verstopping te functioneren. Kreeg te horen dat dit niet hoeft indien je de goot schoonmaakt/onderhoudt.

Pat Rick|02.11.22|14:55

@Robert: metroverbinding is gewoon nodig omdat de Schipholtreintunnel simpelweg te weinig capaciteit heeft. En omdat metro veel hogere frequenties aankan dan hoofdspoor (tot 1 per minuut), kan men bij problemen in de spoortunnel ook treinreizigers richting A’dam vervoeren. NS/ProRail hebben geprobeerd metro te spelen met Sprinters zonder toiletten, maar het lukt gewoon niet. Zie F1-weekend, waarbij men geen ander evenement bij Amsterdam Arena kon bedienen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.