Reizigers zijn gestrand op Rotterdam Centraal vanwege een telefoniestoring bij ProRail

NS trekt boetekleed aan na publicatie onderzoek naar IT-storing van april

Foto: Marieke van Gompel 2021, ProMedia

De NS was “onvoldoende voorbereid op een IT-storing van deze duur en omvang”. Dat is de belangrijkste conclusie van het Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement (COT) in het onderzoek naar de IT-storing op 3 april. NS neemt alle aanbevelingen over.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS trekt boetekleed aan na publicatie onderzoek naar IT-storing van april | SpoorPro.nl
Reizigers zijn gestrand op Rotterdam Centraal vanwege een telefoniestoring bij ProRail

NS trekt boetekleed aan na publicatie onderzoek naar IT-storing van april

Foto: Marieke van Gompel 2021, ProMedia

De NS was “onvoldoende voorbereid op een IT-storing van deze duur en omvang”. Dat is de belangrijkste conclusie van het Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement (COT) in het onderzoek naar de IT-storing op 3 april. NS neemt alle aanbevelingen over.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.