Strukton Rail werkt aan herstel brug Merwede-Lingespoorlijn
Strukton Rail is in Gorinchem bezig om de brug over het Merwedekanaal en de Merwede-Lingespoorlijn weer in “perfecte conditie” te krijgen. De grootste overbrugging in de werkzaamheden is het vervangen van een nieuw landhoofd.
Tijdens een 380 uur durende trein vrije periode (TVP), werkt Strukton met ongeveer 60 man per dag aan het project. Strukton Rail: “Dat is een flinke puzzel, want er zijn diverse specialismen, machines en materialen nodig en deze moeten allemaal op de juiste plek en op de juiste tijd ingezet worden.”
Passen en meten
Wat het volgens Strukton extra uitdagend maakt is “de beperkte ruimte van het werkterrein”. De werkzaamheden zijn letterlijk “passen en meten”. Er ging dan ook een grondige voorbereiding aan de werkzaamheden vooraf. Een livestream van de werkzaamheden is hier te volgen.
Lees ook:
- Politieke vragen over schrappen treinen op de Merwedelingelijn
- Verdeeldheid over uitrusten treinen MerwedeLingelijn met ERTMS
- Vernieuwd station Gorinchem na bouwconflict eindelijk geopend
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
De titel klopt niet met de inhoud. Het is een brug in de _Betuweroute_ die gaat over de Westelijke Betuwelijn (in NewSpeak Merwede-Lingelijn), het Merwedekanaal en de wegen Valkeniersweg, Merwedekanaal en Boezem.