Provincie Groningen nog altijd volop overtuigd van waterstoftreinen

2014, Wikimedia Commons, Maurits90 2014, Wikimedia Commons, Maurits90

“Waterstof is zowel als investering en voor de dagelijkse exploitatie de beste optie voor ons”, zegt Daniël Koelikamp, projectleider bij Provincie Groningen, in een update over de toekomstige inzet van vier waterstoftreinen door vervoerder Arriva. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Provincie Groningen nog altijd volop overtuigd van waterstoftreinen”

Illya Vaes|25.08.22|13:41

Duurzaamheid is duidelijk niet waar het om gaat, anders zou je niet een inefficiënte energie-overdrachtsvorm kiezen die 3 a 4 keer zoveel energie nodig heeft om 1kW aan het wiel te leveren (en op de plek van dat heen-en-weer gesleepte gas kan geen reiziger zitten). Dat bovenleidingen 60 jaar meegaan, de enige mogelijkheid voor grote vermogens (goederentreinen zijn ook voor deze provincie belangrijk!) en dat bicourant materieel al normaal is, is de geachte lease-autorijder kennelijk niet bekend.

A C F Sierts|11.11.22|09:14

Ik citeer:
“ Dan moet je met een andere locomotief gaan rijden die geschikt is voor de voltage van het Duitse spoor “
Daarmee is alles wel gezegd over het inhoudelijke kennisniveau van de geïnterviewde. Onvoorstelbaar…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Provincie Groningen nog altijd volop overtuigd van waterstoftreinen | SpoorPro.nl

Provincie Groningen nog altijd volop overtuigd van waterstoftreinen

2014, Wikimedia Commons, Maurits90 2014, Wikimedia Commons, Maurits90

“Waterstof is zowel als investering en voor de dagelijkse exploitatie de beste optie voor ons”, zegt Daniël Koelikamp, projectleider bij Provincie Groningen, in een update over de toekomstige inzet van vier waterstoftreinen door vervoerder Arriva. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Provincie Groningen nog altijd volop overtuigd van waterstoftreinen”

Illya Vaes|25.08.22|13:41

Duurzaamheid is duidelijk niet waar het om gaat, anders zou je niet een inefficiënte energie-overdrachtsvorm kiezen die 3 a 4 keer zoveel energie nodig heeft om 1kW aan het wiel te leveren (en op de plek van dat heen-en-weer gesleepte gas kan geen reiziger zitten). Dat bovenleidingen 60 jaar meegaan, de enige mogelijkheid voor grote vermogens (goederentreinen zijn ook voor deze provincie belangrijk!) en dat bicourant materieel al normaal is, is de geachte lease-autorijder kennelijk niet bekend.

A C F Sierts|11.11.22|09:14

Ik citeer:
“ Dan moet je met een andere locomotief gaan rijden die geschikt is voor de voltage van het Duitse spoor “
Daarmee is alles wel gezegd over het inhoudelijke kennisniveau van de geïnterviewde. Onvoorstelbaar…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.