Kabinet tempert verwachtingen voor snellere trein Zwolle-Münster
Het kabinet lijkt niet enthousiast te worden van de plannen voor een directe treinverbinding tussen Zwolle en Münster. Hoewel een besluit voor eventuele financiering aan de nieuwe regering wordt overgelaten, is op voorhand al een winstwaarschuwing afgegeven. Een snellere verbinding Zwolle-Enschede-Münster vraagt om een investering van 3,5 miljard euro.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Wat mij betreft gaan we eerst het laaghangende fruit plukken. Verdubbeling van het spoor in Glanerbrug, zodat de treinen elkaar daar kunnen kruisen en deze geen negen minuten meer hoeven te wachten in Gronau (Dld).
Hoe een ongekend succesvol spoorheropeningsproject en een slim regiospoorproject alsnog gekaapt wordt door beleids- en systeemautisten…
Het is het zooooveelste voorbeeld op rij dat het provinciehuis in Zwolle voor wat betreft spoor volstrekt incompetent is, en de minstens net zo incompetente externe adviesburo’s het alleen nog maar erger maken. De miljardensmijterij is ronduit verbijsterend. Hou op met deze nonsens, en ga terug naar de basis van deze succesprojecten: de reiziger centraal.
Ik zou zeggen eerst spoorverdubbeling Gronau – Enschede,had desetijds ruzie met de provincie Overijssel gehad dat het spoor Zwolle – Wierden niet in een keer dubbelsporig gemaakt is ge zien dit baanvak zowel nationaal als internationaal een belangrijke rol kan spelen