Boer: Situatie Santpoort nog steeds onveilig ondanks verwijdering overwegen

De twee onbeveiligde spoorwegovergangen in Santpoort-Zuid (Noord-Holland) zijn verwijderd, na een proces dat zich jarenlang voortsleepte. Toch is er volgens aanwonende boer Wouter Hartendorf nog steeds sprake van een onveilige situatie. ProRail bestrijdt dat. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Hendriëlle de Groot

2 reacties op “Boer: Situatie Santpoort nog steeds onveilig ondanks verwijdering overwegen”

asierts|21.10.21|11:57

Huh? Sinds wanneer is ProRail wegbeheerder? ProRail is toch spoorbeheerder? Als er een weg wordt aangelegd, dan is dat OF een openbare OF een private weg.

In beide gevallen wordt het beheer van die weg na bouw, controle en oplevering formeel overgedragen aan de eigenaar/beheerder. Dat is OF een overheid OF een waterschap OF een private rechtspersoon. Het lijkt mij sterk dat ProRail BV die weg zelf gaat beheren ten behoeve van gebruik door derden, dat valt waarschijnlijk buiten hun concessie.

Anke En Ronald Nijssen|22.10.21|13:23

Dat is correct, Prorail heeft het beheer van de weg overgedragen aan de gemeente Velsen. Wij hebben contact met de gemeente en die werkt eraan om, samen met Prorail, de verlichting aangesloten te krijgen. De gemeente en Prorail stellen zich constructief op, geen halszaak. Overigens wordt door bezoekers van de omwonende (geen namen) met 50-60 km per uur over de weg gereden, een veel groter gevaar dan het ontbreken van de verlichting.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Boer: Situatie Santpoort nog steeds onveilig ondanks verwijdering overwegen | SpoorPro.nl

Boer: Situatie Santpoort nog steeds onveilig ondanks verwijdering overwegen

De twee onbeveiligde spoorwegovergangen in Santpoort-Zuid (Noord-Holland) zijn verwijderd, na een proces dat zich jarenlang voortsleepte. Toch is er volgens aanwonende boer Wouter Hartendorf nog steeds sprake van een onveilige situatie. ProRail bestrijdt dat. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Hendriëlle de Groot

2 reacties op “Boer: Situatie Santpoort nog steeds onveilig ondanks verwijdering overwegen”

asierts|21.10.21|11:57

Huh? Sinds wanneer is ProRail wegbeheerder? ProRail is toch spoorbeheerder? Als er een weg wordt aangelegd, dan is dat OF een openbare OF een private weg.

In beide gevallen wordt het beheer van die weg na bouw, controle en oplevering formeel overgedragen aan de eigenaar/beheerder. Dat is OF een overheid OF een waterschap OF een private rechtspersoon. Het lijkt mij sterk dat ProRail BV die weg zelf gaat beheren ten behoeve van gebruik door derden, dat valt waarschijnlijk buiten hun concessie.

Anke En Ronald Nijssen|22.10.21|13:23

Dat is correct, Prorail heeft het beheer van de weg overgedragen aan de gemeente Velsen. Wij hebben contact met de gemeente en die werkt eraan om, samen met Prorail, de verlichting aangesloten te krijgen. De gemeente en Prorail stellen zich constructief op, geen halszaak. Overigens wordt door bezoekers van de omwonende (geen namen) met 50-60 km per uur over de weg gereden, een veel groter gevaar dan het ontbreken van de verlichting.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.