Alstom Interlocking 4.0

Alstom over de evolutie van interlockings, van hefboom tot digitaal systeem

Foto: Alstom

Interlockings maakten een grote ontwikkeling door in de afgelopen decennia. Deze centrale bedieningssystemen evolueerden van een rek met hefbomen en trekdraden via relais en elektromechanische bediening naar een gecentraliseerd digitaal systeem dat niet langer gebonden is aan een vaste set hardware. Thomas Denis en Maurice Hogenboom van Alstom leggen uit wat het verschil is en wat de voordelen zijn van zo’n digitaal systeem.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Alstom over de evolutie van interlockings, van hefboom tot digitaal systeem”

A C F Sierts|14.01.21|13:47

Top dat in dit artikel correct gesproken wordt over ERTMS en ETCS, want dat zijn twee verschillende zaken. Dat Spoorpro deze professionele trend zal doorzetten :)

A C F Sierts|14.01.21|13:58

Het zou zelfs een 10 met griffel zijn geweest als de zin “Treinen zonder ERTMS aan boord rijden verder onder ATB-EG” zou worden gewijzigd in:

“Treinen zonder ERTMS aan boord rijden verder op basis van NS54-baanseinen en ATB-treinbeinvloeding”.

Treinen resp. machinisten rijden immers (ten principale) niet op basis van ATB-EG, maar op basis van baanseinen. De ATB (EG en Vv) is ‘slechts’ ondersteunend en indien nodig corrigerend.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Alstom over de evolutie van interlockings, van hefboom tot digitaal systeem | SpoorPro.nl
Alstom Interlocking 4.0

Alstom over de evolutie van interlockings, van hefboom tot digitaal systeem

Foto: Alstom

Interlockings maakten een grote ontwikkeling door in de afgelopen decennia. Deze centrale bedieningssystemen evolueerden van een rek met hefbomen en trekdraden via relais en elektromechanische bediening naar een gecentraliseerd digitaal systeem dat niet langer gebonden is aan een vaste set hardware. Thomas Denis en Maurice Hogenboom van Alstom leggen uit wat het verschil is en wat de voordelen zijn van zo’n digitaal systeem.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Alstom over de evolutie van interlockings, van hefboom tot digitaal systeem”

A C F Sierts|14.01.21|13:47

Top dat in dit artikel correct gesproken wordt over ERTMS en ETCS, want dat zijn twee verschillende zaken. Dat Spoorpro deze professionele trend zal doorzetten :)

A C F Sierts|14.01.21|13:58

Het zou zelfs een 10 met griffel zijn geweest als de zin “Treinen zonder ERTMS aan boord rijden verder onder ATB-EG” zou worden gewijzigd in:

“Treinen zonder ERTMS aan boord rijden verder op basis van NS54-baanseinen en ATB-treinbeinvloeding”.

Treinen resp. machinisten rijden immers (ten principale) niet op basis van ATB-EG, maar op basis van baanseinen. De ATB (EG en Vv) is ‘slechts’ ondersteunend en indien nodig corrigerend.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.