Spoorverdubbeling Utrecht, BAM Infra, foto: ProRail

Spooraannemer BAM werkt aan spoorverdubbeling Utrecht

Spooraannemer BAM gaat werken aan de spoorverdubbeling tussen Utrecht Leidsche Rijn en Utrecht Centraal. Daarvoor heeft BAM een overeenkomst gesloten met ProRail. Het gaat om een opdracht met een waarde van 47,8 miljoen euro.

De verdubbeling is de laatste stap in het project VleuGel/Randstadspoor. Met deze spooruitbreiding wordt het laatste stuk van het spoortraject Utrecht – Gouda verdubbeld. Ook worden een nieuwe brug met twee sporen over het Amsterdam-Rijnkanaal en een nieuw viaduct over de Cartesiusweg aangelegd. Onderdeel van de opdracht is daarnaast de installatie van de bovenleiding en de treinbeveiliging.

Werkzaamheden

De nieuwe spoorbrug, die tussen de bestaande verkeersbrug en de bestaande spoorbrug komt te liggen, wordt begin 2018 in gebruik genomen. Daarna wordt de bestaande spoorbrug stiller gemaakt. BAM start medio 2016 met de werkzaamheden. De werkzaamheden zullen eind afgerond zijn.

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Spooraannemer BAM werkt aan spoorverdubbeling Utrecht”

Martijn Smit|17.11.15|14:19

Bedoeld is het laatste stuk van het spoortraject Utrecht-Woerden; het stuk Woerden-Gouda Goverwelle is immers nog altijd enkelsporig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.