Centraal Station, Den Bosch, wissels, perron

ProRail pakt zuidkant spoor aan bij station ’s-Hertogenbosch

ProRail gaat het spoor aan de zuidkant van station ’s-Hertogenbosch komend voorjaar volledig vernieuwen. Tussen het station en het Drongelens kanaal komen nieuwe sporen, bovenleiding en beveiliging. Ook wordt het spoor heringericht zodat de doorstroming van het treinverkeer verbetert. De vernieuwing vindt plaats van 27 maart tot en met 16 april en heeft zeer ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer. Het is de laatste grote stap in het project Sporen dat medio volgend jaar gereed is.

De laatste jaren komt steeds meer verkeer op het spoor. Om ’s-Hertogenbosch klaar te maken voor de toekomst en het toenemend aantal reizigers, is spoorvernieuwing noodzakelijk aldus ProRail.

Ongelijkvloers

De vernieuwing van spoor, bovenleiding en beveiliging moet ervoor zorgen dat ’s-Hertogenbosch een goed functionerend spoorknooppunt wordt, dat klaar is voor meer treinverkeer.

Door de werkzaamheden kan NS geen of minder treinen laten rijden op de onderstaande trajecten en worden bussen ingezet. Reizigers in de periode van 27 maart tot 16 april van en naar ’s-Hertogenbosch dienen rekening te houden met een extra reistijd van dertig tot zestig minuten.

Lees ook: ProRail maakt zich op voor megaklus bij Den Bosch

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is redacteur van SpoorPro en Nieuwsblad Transport.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.