Arriva, trein

Het Nieuwe Spoorplan stap in goede richting voor FMN

Vier spoorlijnen uit het Nieuwe Spoorplan van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) kunnen regionaal worden aanbesteed. Dat heeft minister Schultz van Haegen op donderdag 12 juli bekendgemaakt. Zij neemt daarmee het advies over van de commissie Janse de Jonge die het Nieuwe Spoorplan heeft onderzocht. Volgens FMN-voorzitter Anne Hettinga is het een stap in de goede richting. 



Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Het Nieuwe Spoorplan stap in goede richting voor FMN”

Albert Staal|14.07.12|19:35

Over de eenheid van tarieven bij verschillende maatschappijen is nog niets duidelijk. Dus kan volgens mij kunnen er geen trajecten worden verkocht aan andere maatschappijen.
Als de Nederlandse Spoorwegen de treinen kunnen laten rijden zoals we gewend zijn moeten we geen verdere bemoeienissen krijgen vanuit vaak buitenlandse aanbieders.
Syntus, Connexxion of Veolia moeten eerst zorg dragen voor het regionale busvervoer. Zolang dit nog niet op orde is moeten ze van het spoor afblijven.

Simon|15.07.12|14:55

Wanneer de FMN – vervoerders dezelfde tarieven hanteren als NS lijkt mij het probleem niet zo groot.
NS rijdt de treinen zoals we dat gewend zijn inderdaad maar het probleem is volgens mij dat niet iedereen daar tevreden over is.
Sinds Arriva op de lijn Dordrecht – Geldermalsen rijdt is het aantal reizigers spectaculair gestegen.
Deze vervoerder neemt ook deel aan het regionale ‘waterbusproject’.
De kwaliteit van regionaal busvervoer is denk ik een vooral een zorg van de regionale overheid.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Het Nieuwe Spoorplan stap in goede richting voor FMN | SpoorPro.nl
Arriva, trein

Het Nieuwe Spoorplan stap in goede richting voor FMN

Vier spoorlijnen uit het Nieuwe Spoorplan van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) kunnen regionaal worden aanbesteed. Dat heeft minister Schultz van Haegen op donderdag 12 juli bekendgemaakt. Zij neemt daarmee het advies over van de commissie Janse de Jonge die het Nieuwe Spoorplan heeft onderzocht. Volgens FMN-voorzitter Anne Hettinga is het een stap in de goede richting. 



Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Het Nieuwe Spoorplan stap in goede richting voor FMN”

Albert Staal|14.07.12|19:35

Over de eenheid van tarieven bij verschillende maatschappijen is nog niets duidelijk. Dus kan volgens mij kunnen er geen trajecten worden verkocht aan andere maatschappijen.
Als de Nederlandse Spoorwegen de treinen kunnen laten rijden zoals we gewend zijn moeten we geen verdere bemoeienissen krijgen vanuit vaak buitenlandse aanbieders.
Syntus, Connexxion of Veolia moeten eerst zorg dragen voor het regionale busvervoer. Zolang dit nog niet op orde is moeten ze van het spoor afblijven.

Simon|15.07.12|14:55

Wanneer de FMN – vervoerders dezelfde tarieven hanteren als NS lijkt mij het probleem niet zo groot.
NS rijdt de treinen zoals we dat gewend zijn inderdaad maar het probleem is volgens mij dat niet iedereen daar tevreden over is.
Sinds Arriva op de lijn Dordrecht – Geldermalsen rijdt is het aantal reizigers spectaculair gestegen.
Deze vervoerder neemt ook deel aan het regionale ‘waterbusproject’.
De kwaliteit van regionaal busvervoer is denk ik een vooral een zorg van de regionale overheid.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.