Minder hinder door nieuwe werkwijze bij defecten spoor

ProRail past sinds februari een nieuwe werkmethode toe bij metingen naar defecten op het spoor. Met de meettrein worden direct een handmeetploeg en een ploeg van de aannemer met reparatiematerialen mee het spoor opgestuurd. Daardoor kan eventuele schade direct worden gerepareerd. Door deze werkwijze is er veel minder hinder voor reizigers. Contractmanager meetdiensten bij ProRail Carol Bartels: “Extra meten en defecten in een eerder stadium aanpakken, dat leidt tot minder storingen.” 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “Minder hinder door nieuwe werkwijze bij defecten spoor”

Wiebe Goossen|05.04.18|15:19

Hulde voor deze samenwerking!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.