Een trein van NS en Arriva op station Groningen

Regionale spoorvervoerders naar rechter in strijd tegen alleenrecht NS

2020, ProMedia

Regionale vervoerders willen voorkomen dat NS vanaf 2025 voor tien jaar het alleenrecht houdt om treinen te laten rijden op de belangrijkste spoorlijnen in ons land. De Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (Arriva, EBS, Transdev, QBuzz en Keolis) bereidt een bodemprocedure voor bij de rechtbank in Den Haag, meldt De Telegraaf.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Regionale spoorvervoerders naar rechter in strijd tegen alleenrecht NS”

Dominic de Vreeze|30.08.21|12:32

Opvallend hoe Anne Hettinga in het artikel in de Leeuwarder Courant van deze week terug lijkt te komen op zijn Nachttreinenplan, omdat andere partijen niet enthousiast genoeg zouden reageren.

Dit bevestigt het beeld dat Arriva alleen maar met dit plan is gekomen in de hoop dat andere partijen hier negatief op reageren, zodat men vervolgens kan stellen dat de toegang tot het hoofdrailnet oneigenlijk geblokkeerd wordt.

Die nachttrein zal vast nooit rijden, net als eerdere proefbalonnetjes.

A C F Sierts|30.08.21|13:30

@ Dominic :

Het is mij niet duidelijk waar jij je ‘beeld’ op baseert. Want wat is er nou zo vreemd aan dat Arriva in vervoersgaten probeert te springen die NS (mede vanwege het hoge interne kostenniveau) laat vallen? En wat is er vreemd aan dat Arriva bij weinig positieve reacties (plus een voortslepende Covid-crisis!) nog ‘es goed nadenkt of dit nou wel het goede moment is?

Jou logica dat ‘negatieve reacties’ een juridische basis kunnen vormen om mee te kunnen procederen ontgaat mij ook.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Regionale spoorvervoerders naar rechter in strijd tegen alleenrecht NS | SpoorPro.nl
Een trein van NS en Arriva op station Groningen

Regionale spoorvervoerders naar rechter in strijd tegen alleenrecht NS

2020, ProMedia

Regionale vervoerders willen voorkomen dat NS vanaf 2025 voor tien jaar het alleenrecht houdt om treinen te laten rijden op de belangrijkste spoorlijnen in ons land. De Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (Arriva, EBS, Transdev, QBuzz en Keolis) bereidt een bodemprocedure voor bij de rechtbank in Den Haag, meldt De Telegraaf.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Regionale spoorvervoerders naar rechter in strijd tegen alleenrecht NS”

Dominic de Vreeze|30.08.21|12:32

Opvallend hoe Anne Hettinga in het artikel in de Leeuwarder Courant van deze week terug lijkt te komen op zijn Nachttreinenplan, omdat andere partijen niet enthousiast genoeg zouden reageren.

Dit bevestigt het beeld dat Arriva alleen maar met dit plan is gekomen in de hoop dat andere partijen hier negatief op reageren, zodat men vervolgens kan stellen dat de toegang tot het hoofdrailnet oneigenlijk geblokkeerd wordt.

Die nachttrein zal vast nooit rijden, net als eerdere proefbalonnetjes.

A C F Sierts|30.08.21|13:30

@ Dominic :

Het is mij niet duidelijk waar jij je ‘beeld’ op baseert. Want wat is er nou zo vreemd aan dat Arriva in vervoersgaten probeert te springen die NS (mede vanwege het hoge interne kostenniveau) laat vallen? En wat is er vreemd aan dat Arriva bij weinig positieve reacties (plus een voortslepende Covid-crisis!) nog ‘es goed nadenkt of dit nou wel het goede moment is?

Jou logica dat ‘negatieve reacties’ een juridische basis kunnen vormen om mee te kunnen procederen ontgaat mij ook.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.