Start elektrificatie Mol-Hamont

Vanaf eind 2020 rijden elektrische treinen tussen Antwerpen en Hamont

In Hamont is donderdag het startsein gegeven voor de elektrificatie van de 33 kilometer lange spoorlijn tussen Hamont en Mol. Door deze aanpassingen kan spoorvervoerder NMBS vanaf eind 2020 op het gehele traject tussen Antwerpen en Hamont met moderne, elektrische treinen rijden. Minister van Mobiliteit François Bellot, Infrabel-topman Luc Lallemand en de verantwoordelijke burgemeesters deden donderdag de officiële aftrap van de werkzaamheden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Vanaf eind 2020 rijden elektrische treinen tussen Antwerpen en Hamont”

Pat Rick|24.08.18|14:32

Mooi, want reizen vanaf Hamont was tot nu geen pretje en de lijn had geen goede aansluiting op de andere lijnen

Kan Infrabel niet beter de electrificatie van de Maaslijn organiseren? Nu loopt het steeds uit en wordt steeds duurder

kees boer|28.08.18|20:13

Waar blijft de aantakkende verbinding vanuit Nederland ? Hoeft niet perse een trein te zijn dat mag ook per bus al is dat maar van Budel ; Heinsberg heeft dat toch immers ook gekregen vanuit Roermond ?

Marc Volgers|29.08.18|11:29

Nu nog doortrekken naar Eindhoven. Noordelijk Belgisch Limburg is aardig gericht op Eindhoven (ook de grootste stad in de buurt) en er is nu geen fatsoenlijke verbinding. Desnoods kopmaken in Weert.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.