Vanaf eind 2020 rijden elektrische treinen tussen Antwerpen en Hamont
In Hamont is donderdag het startsein gegeven voor de elektrificatie van de 33 kilometer lange spoorlijn tussen Hamont en Mol. Door deze aanpassingen kan spoorvervoerder NMBS vanaf eind 2020 op het gehele traject tussen Antwerpen en Hamont met moderne, elektrische treinen rijden. Minister van Mobiliteit François Bellot, Infrabel-topman Luc Lallemand en de verantwoordelijke burgemeesters deden donderdag de officiële aftrap van de werkzaamheden.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Mooi, want reizen vanaf Hamont was tot nu geen pretje en de lijn had geen goede aansluiting op de andere lijnen
Kan Infrabel niet beter de electrificatie van de Maaslijn organiseren? Nu loopt het steeds uit en wordt steeds duurder
Waar blijft de aantakkende verbinding vanuit Nederland ? Hoeft niet perse een trein te zijn dat mag ook per bus al is dat maar van Budel ; Heinsberg heeft dat toch immers ook gekregen vanuit Roermond ?
Nu nog doortrekken naar Eindhoven. Noordelijk Belgisch Limburg is aardig gericht op Eindhoven (ook de grootste stad in de buurt) en er is nu geen fatsoenlijke verbinding. Desnoods kopmaken in Weert.