
Staatssecretaris Heijnen verwacht komende jaren meer onheil op het spoor
Staatssecretaris Vivianne Heijnen staat de pers te woord. Archieffoto uit maart 2023. Jeroen Meuwsen Fotografie / Shutterstock
De komende jaren wordt het onder andere vanwege werkzaamheden moeilijk voor de NS om treinen altijd op tijd te laten rijden. Die verwachting spreekt staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur) uit in de nieuwe zogeheten hoofdrailnetconcessie. Hierin staat beschreven onder welke voorwaarden NS het grootste deel van de spoorlijnen mag gebruiken in de jaren 2025 tot en met 2033.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Het is overduidelijk wat het Ministerie wil: iedereen in de auto en OV/spoor compleet kapot laten gaan. Rijksasfaltstaat heeft de zaakjes weer prima voorelkaar ! Effe een tijdje focussen op groot onderhoud, en daarna weer volle bak asfalt erbij. Het spoor stort volledig inelkaar. Doel bereikt.
In Duitsland is het gebruikelijk om bij vernieuwing of electificatie ook buiten de weekeinden of vakanties te verbussen. En ja het is logisch dat ProRail een baanvak uitkiest waar dat de minste bussen cq hinder (in tijd) betekent