Drie maanden uitval voor tramlijnen 1 en 19 naar Delft
Door werkzaamheden van HTM vallen de tramlijnen 1 en 19 tussen Den Haag en Delft waarschijnlijk uit voor een periode van drie maanden. Dat staat in de plannen van het vervoersbedrijf voor 2025.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
OV-sector en ambtenarij _SMEKEN_ de burger: “ga NOOIT meer met het OV !”.
Koop alsjeblieft een auto, een scooter, of e-bike. Doe het NU. Mijdt het OV – anders treiteren we u er alsnog uit met vreselijk vervoer. We willen als hoogopgeleide vervoerskundigen wel een goedbetaald overheidsbaantje, maar we willen GEEN klanten meer zien. Klanten verstoren onze rust.
Zo wordt het wel de Haagsche TreiterMaatschappij ja… :-(
Nederland met zijn ‘compacte’ steden is eigenlijk nooit echt geschikt geweest voor stadstrams. Daarom hebben in een (recent) verleden steden als Arnhem, Leiden, Groningen en Eindhoven er gelukkig van afgezien. De sterke opkomst van de elektrische bus bewijst hun gelijk. De hoge kosten van reparatie, onderhoud en modernisering van de tram-infrastructuur zal in de toekomst steeds lastiger te dragen zijn. De combinatie van trein, bus en fiets is voor ons land de meest ideale oplossing.
De geest van de jaren 40-50, de zogenaamd “flexibele” bus als heilige graal het hele tramnet van de NZH (Blauwe Tram) vernietigd waar nu de meeste mensen een moord voor zouden doen. En al die klanten gingen naar de bus – NOT. Die gingen naar de eigen auto. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat de bedoeling is (elke euro naar iets anders dan asfalt wordt afgekraakt).
Slechte kwaliteit van Lada’s was geen reden om auto’s af te zweren. Er zijn ook goede trambedrijven / opdrachtgevers.