M5-metrostel van het GVB in de Amsterdamse Bijlmer

Amsterdam gaat werk maken van terugwinnen remenergie nieuwe metro’s

M5-metrostel van het GVB. 2012, Willem_90 / Wikimedia Commons

De Vervoerregio Amsterdam gaat investeren in zogeheten terugleverinstallaties, zodat remenergie van metrostellen teruggewonnen kan worden en aan het elektriciteitsnetwerk kan worden teruggegeven. Er wordt begonnen met vier installaties voor remenergie van de M5 en M7 metro’s, zo laat de organisatie dinsdag weten. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Amsterdam gaat werk maken van terugwinnen remenergie nieuwe metro’s”

A C F Sierts|23.03.23|10:08

Na Rotterdam nu ook Amsterdam aan de teruglevering. En ProRail ? Die heeft spoedoverleg met het Ministerie over dassen die er al jarenlang zaten…
Zoals altijd zijn ProRail en Ministerie veel te laat met daadwerkelijke actie. Stoptonendsein-passages, ATB-Vv, ERTMS, capaciteit, bovenleidingssysteemvernieuwing, serieuze energiebesparing, electrificatie diesellijnen, onbewaakte overwegen, dassen: de lijst wordt maar groter & groter. Kernoorzaak: het adagium ‘scheiding van beleid en uitvoering’

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Amsterdam gaat werk maken van terugwinnen remenergie nieuwe metro’s | SpoorPro.nl
M5-metrostel van het GVB in de Amsterdamse Bijlmer

Amsterdam gaat werk maken van terugwinnen remenergie nieuwe metro’s

M5-metrostel van het GVB. 2012, Willem_90 / Wikimedia Commons

De Vervoerregio Amsterdam gaat investeren in zogeheten terugleverinstallaties, zodat remenergie van metrostellen teruggewonnen kan worden en aan het elektriciteitsnetwerk kan worden teruggegeven. Er wordt begonnen met vier installaties voor remenergie van de M5 en M7 metro’s, zo laat de organisatie dinsdag weten. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Amsterdam gaat werk maken van terugwinnen remenergie nieuwe metro’s”

A C F Sierts|23.03.23|10:08

Na Rotterdam nu ook Amsterdam aan de teruglevering. En ProRail ? Die heeft spoedoverleg met het Ministerie over dassen die er al jarenlang zaten…
Zoals altijd zijn ProRail en Ministerie veel te laat met daadwerkelijke actie. Stoptonendsein-passages, ATB-Vv, ERTMS, capaciteit, bovenleidingssysteemvernieuwing, serieuze energiebesparing, electrificatie diesellijnen, onbewaakte overwegen, dassen: de lijst wordt maar groter & groter. Kernoorzaak: het adagium ‘scheiding van beleid en uitvoering’

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.